سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
خانم صدیقه افشار

حوزه/ مدیر کل امور آموزش عمومی حوزه علمیه خواهران گفت: هرگاه در هر مقام و موقعیتی بر سر دو راهی های زندگی ماندیم، از حضرت زینب(س) طلب کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سیستان و بلوچستان، خانم صدیقه افشار، مدیر کل امور آموزش عمومی حوزه علمیه خواهران کشور، در جمع طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه خواهران فاطمه معصومه(س) شهرستان زاهدان، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: ایشان به تنهایی با ویژگی های ذاتی به رتبه ای دست پیدا کردند که امام حسین(ع) در روز عاشورا و در لحظه وداع با ایشان فرمودند «خواهرم مرا در نماز شبت فراموش مکن» که نشان از مقام و مرتبه والای این بانوی نمونه جهان اسلام دارد.

مدیر کل امور آموزش عمومی حوزه علمیه خواهران کشور با بیان این که حضرت زینب(س) «أب» و زینت اهل(ع) بودند، ادامه داد: آن چیزی که می تواند برای ادامه راه ایشان به ما کمک کند، هرگاه در هر مقام و موقعیتی بر سر دو راهی های زندگی ماندیم خود را به جای آن حضرت قرار دهیم که حضرت زینب(س) چه تصمیمی می گرفت.

افشار، خاطر نشان کرد: زینبی بودن در زبان، آسان ولی در مقام عمل دشوار است و افراد مصیبت دیده بهتر می توانند این صحبت را درک کنند که حضرت زینب(س) با تمام رقّت قلب و عواطف لطیف خودشان چطور حادثه کربلا را مدیریت کردند و نگذاشتند که مکتب اسلام نابود شود.

وی ابراز کرد: اگر حضرت زینب(س) رسالت خودشان را انجام نمی دادند، بی شک از اسلام حتی نامی باقی نمی ماند.

مدیر کل امور آموزش عمومی حوزه علمیه خواهران کشور بیان کرد: کسی که مقامش والا و در حد معصوم است از لحاظ عاطفه و احساس خیلی قوی تر از غیر معصوم و انسان های عادی است.

خانم افشار ابراز کرد: زندگی حضرت زینب(س) خصوصا در حادثه عاشورا درس‌هایی بر ما دارد که در هر موقعیتی آن حضرت را به عنوان الگو و راهنما برای خودمان ترسیم کنیم که اگر ایشان بودند چه تصمیمی می گرفتند.

وی تصریح کرد: در مقام و مرتبه عشق و محبت خداوند متعال خداوند نسبت به بندگانش که دیگر در عقل و درک ما نمی گنجد در حدیث قدسی می فرماید «ای داوود اگر بندگان من می دانستند که من با چه شوقی منتظر بازگشتشان هستم بند بند بدنشان از هم جدا می شد و از شدت و محبتی که من نسبت به بندگان خودم حتی بندگان گنهکارم دارم».

لازم به ذکر است، در پایان این نشست مسائل و مشکلات آموزشی مطرح شده توسط بانوان طلبه و مدیر و کادر مدرسه علمیه خواهران فاطمه معصومه(س) شهرستان زاهدان بررسی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha