پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
خانم شاهنده-اردبیل

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) خلخال با اشاره به سبک زندگی حضرت زینب(س) گفت: ولایتمداری و مدیریت در پیام‌رسانی این بانوی بزرگ بعد از واقعه عاشورا، برگ زرینی در تاریخ بشریت به شمار می رود.

خانم حبیبه شاهنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، با تبریک میلاد اسوه صبر و مقاومت و روز پرستار، اظهار داشت: سیره و سبک زندگانی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها حجتی برای بانوان است.

وی افزود: رسیدن به مقام سعادت و قرب الهی در سایه تمسک به قرآن و عمل به سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام است.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء سلام‌الله‌علیها خلخال اظهار کرد: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در علم، پاکدامنی، تقوای ملکوتی و فضیلت، بعد از مادر بزرگوارشان سرآمد بانوان زمان خویش بوده و مقام علمی و اخلاقی‌ ایشان مورد تأیید همگان است، به‌گونه‌ای که به ایشان لقب عالمه غیرمعلمه و عابده آل علی داده‌اند.

شاهنده با بیان این که عقیله بنی هاشم، عارفه، فاضله، موثقه، فصیحه و ... از دیگر القاب این بانوی عزیز است، بیان کرد: عبودیت در مشکلات، تسلیم و رضا، شجاعت، بصیرت، ولایت‌مداری و خدامحوری از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک زندگی زینبی است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش زندگی عقیله بنی هاشم سلام‌الله‌علیها سفر تاریخی ایشان به کربلا و متعاقب آن اسارت مظلومانه و همچنین رنج سفر و سرپرستی کودکان داغدار و زنان بی‌سرپرست بود که ولایتمداری و مدیریت در پیام‌رسانی این بانوی بزرگ بعد از واقعه عاشورا برگ زرینی در تاریخ بشریت به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha