شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
جلالی

حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: یکی از مشکلات متمادی این بوده است که پژوهش همواره سهم کمی از بودجه ها را به خود اختصاص می ده؛ آگاه باشیم که تولید علم ونوآوری و پیشرفت جز با پژوهش اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی، پیش از ظهر امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره علامه حلی و تجلیل از ممتازین پژوهش اظهار کرد: در حوزه علمیه جای امری چون بورسیه تحصیلی برای طلاب خالی است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان سابقه ۵۰۰ ساله دارد و طبق اسناد، عالمان بزرگی حتی آیت الله العظمی بروجردی در حوزه اصفهان تحصیل کرده است، گفت: سابقه کهن حوزه علمیه موید وجود مولفین، محققین و علمای بزرگ حوزوی بوده استکه پزوهش اصل فعالیت آنها بوده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: امسال خوشبختانه بیش از ۱۶۰۰ اثر پژوهشی را برای یازدهمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان دریافت کردیم وطبق اخبار رسیده، حمایت های مرکز خدمات حوزه علمیه به صورت برای محققین و پژوهشگران به صورت هدفمند شده است.

وی افزود: پرداخت پژوهانه، فرصت های مطالعاتی و علمی، بورسیه تحصیلی، پرداخت هزینه برای تحقیق و مطالعات از جمله امور مثبت و تشویقی است که دردانشگاه رقم خورده و شایسته است در حوزه های علمیه و برای طلاب هم به مثابه آنها انجام شود.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: وظیفه حوزه‌های علمیه حمایت بی دریغ از پژوهشگران است و باید این اتفاق مبارک رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات متمادی این بوده است که پژوهش همواره سهم کمی از بودجه ها را به خود اختصاص می دهد، آگاه باشیم که تولید علم ونوآوری و پیشرفت جز با پژوهش اتفاق نمی افتد.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: طلاب و محققین، ادامه راه نگارش را برخود فرض بدانند و از هم نشینی با دلسردکنندگان در این راه پرهیز کنند؛ امروز دل امام زمان(عج) را با تحقیقات و پژوهش های خود دلگرم کنید واز طریق پاسخ به شبهات این دلگرمی را ایجاد کنید.

وی تاکید کرد: دین داری مردم و جامعه در دست حوزه های علمیه است که پژوهش، لازمه آن است.

حجت الاسلام جلالی افزود: طبق آمار اعلام شده، متاسفانه جمعیت استعدادهای برتر پژوهشی اندک است یا اینکه شناسایی نشده اند، یکی از دلایل آن است که نفرات برتر سالهای گذشته جشنواره علامه حلی(ره) راه تحقیق و رتبه آوری را رها کرده در حالی که باید به سمت تالیفات متعدد و استعدادهای برتر پژوهشی حرکت کنند.

وی خطاب به طلاب جوان بیان کرد: از دوران جوانی خود بهره کافی و وافی را ببرید و به امر تثبیت تحقیقات و پژوهش ها بپردازید که برای منتخب شدن در مرکز استعدادهای برتر و نخبگان کشوری شرط سنی قرارداده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha