پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
همایش طلیعه حضوریزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در همایش طلیعه حضور گفت: هرچند شیطان رجیم همواره در کمین است اما رسیدن به مرتبه اخلاص شدنی و انسان استعداد رسیدن به این مرحله را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، پنج شنبه در همایش بزرگ استانی طلیعه حضور که با حضور بانوان طلبه جدیدالورود از سراسر استان و همزمان با روز پژوهش در مدرسه علمیه کاظمیه یزد برگزار شد با برشمردن آداب تحصیل علم به عنوان راه های دست یابی به موفقیت عنوان کرد: تلاش و کوشش در امر تحصیل علم و همچنین داشتن اخلاص و کسب رضای الهی از جمله راه ها و آداب صحیح برای کسب علوم و معارف است.

وی افزود: گرفتن چله اخلاص بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و یکی از آثار آن جاری شدن حکمت از قلب انسان بر زبانش است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: هرچند شیطان همواره در کمین است، اما رسیدن به مرتبه اخلاص شدنی و انسان استعداد رسیدن به این مرحله را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، همت بلند را یکی دیگر از آداب کسب موفقیت دانست و بیان کرد: کسی که همت بلندی دارد، در برف و باران و حتی بروز حوادثی چون کرونا درس و کسب علم را رها نمی سازد و از مشکلات هراسی ندارد.

وی، دائم الوضو بودن و خواندن نماز شب را از دیگر راه ها و از آداب کسب موفقیت دانست و گفت: مرحوم آیت الله طالقانی دو شرط خود برای تدریس را، دائم الوضو بودن و خواندن نماز شب توسط شاگردان معرفی می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روایات معصومین علیهم السلام درباره اهمیت تحصیل علم، خاطرنشان کرد: تحصیل در حوزه ها توفیق الهی است، زیرا علومی مانند علم اخلاق و کلام و تفسیر برای دنیا و آخرت حوزویان مفید است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha