شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
نشست یزد

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری نشست هم اندیشی معاونان آموزش مدارس استان به منظور بررسی آیین نامه ها و سامانه های آموزشی به منظور پاسخگویی بهتر به طلاب و اساتید خبر داد.

فاطمه نظیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، باتبریک هفته پژوهش از برگزاری نشست نشست هم اندیشی معاونان و همکاران آموزش مدارس علمیه خواهران استان یزد خبر داد.

وی با قدردانی از تلاش های کادر آموزشی مدارس، بر تسلط به آیین نامه و سامانه های آموزشی به عنوان یک امر ضروری برای پاسخگویی صحیح به سؤالات اساتید و طلاب تأکید کرد.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد از جمله برنامه های این نشست را اهمیت توجه به تقویم آموزشی و انجام کارها در زمان خود، و معرفی بخش های مختلف سامانه اساتید برشمرد.

خانم نظیر با قدردانی از مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی نیز در این نشست حضور یافت و یکی از موضوعات اخلاقی را از دیدگاه روایات مطرح کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در این نشست با اشاره به حدیث امام حسین علیه السلام که می فرمایند«خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَکُنْ فِیهِ، لَمْ یَکُنْ فِیهِ کَثیرُ مُسْتَمْتَع: اَلْعَقْلُ وَ الدّینُ وَ الْأَدَبُ وَالْحَیاءُ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ » اظهار کرد: طبق فرمایش امام حسین علیه السلام پنـج صفت عقل، دین، ادب، حیا و خوش‏ اخلاقی اگر در انسـان نباشد، در او بهـره زیادی نخـواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با توضیح صفت های ذکر شده در حدیث بیان کرد: خوش اخلاقی سند ورود به بهشت است و خداوند متعال در سوره مبارکه قلم آیه چهارم، پیامبر (ص) را اینگونه ستوده است:« انک لعلی خلق عظیم؛ و به راستی که تو از اخلاق بزرگی برخوردار هستی» و حدیثی نیز در این رابطه از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که فرمودند: «شبیه ترین شما و نزدکترین شما به من در روز قیامت، بهترین شما در اخلاق است.»

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند:«انبیاء مبعوث از طرف خداوند متعال و طلاب مبعوث از رسول اکرم(ص) هستند» به جایگاه ویژه معاونان در تربیت طلاب اشاره کرد و مسئولیت سنگین آنان را در این امر یادآور شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha