دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان گفت: حوزه علمیه جایگاهی غیر از دانشگاه تراز انقلاب اسلامی نیست و دانشگاه تراز انقلاب جایگاهی جدای از حوزه علمیه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، مسئول بسیج دانشجویی کردستان امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: هفته وحدت حوزه و دانشگاه از ایام مهم انقلاب اسلامی است.

علی احمدی در ادامه سخنان خود گفت: آنچه که مسلم است حوزه علمیه جایگاهی غیر از دانشگاه تراز انقلاب اسلامی نیست و دانشگاه تراز انقلاب جایگاهی جدای از حوزه علمیه نیست.

مسئول بسیج دانشجویی کردستان در ادامه اظهار کرد: ما در فرایند گذار تمدنی و نیل به تمدن نوین اسلامی نیاز داریم که این دو مرکز اساسی و زیرساختی را از نظر محتوایی به هم نزدیک کنیم.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه زمانی که اتفاق بیفتد، آن دانشگاه ما تبدیل به دانشگاه اسلامی به معنای واقعی کلمه و حوزه ما تبدیل به یک حوزه میدانی و عملگرا از لحاظ نشر معارف الهی خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی کردستان عنوان داشت: بسیج دانشجویی استان کردستان افتخار دارد که به عنوان سنگ زیرین این عامل اساسی وحدت بتواند ان شاء الله در آینده این دو را از هر حیث که واقعا نیاز است به هم نزدیک باشند، به هم نزدیک تر کنند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه هایی در این راستا تبیین شده است از جمله حضور طلاب حوزه های علمیه در کنار دانشجویان در اردوهای جهادی و در برنامه های فرهنگی، گفتمان سازی و مسایل مطالبه گری که ان شاء الله اینها در کنار هم به معنای واقعی کلمه بتوانند به کلمه وحدت، نمود و ظهور عینی و عملی ببخشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha