دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: از مسئولین تقاضا دارم این مسئله را جدی گرفته و آن را مدیریت کنند؛ چراکه سد معبر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سال ۸۸ عده ای در جریان فتنه علنا حرمت شکنی کردند و مردم بصیر و انقلابی به میدان آمده و آن فتنه را که دشمن به عنوان انقلاب مخملی نام گذاری کرده بود، جمع کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای در داخل کشور با دشمن همراه شدند، و معاندین با دستان آن ها کشور را به سمت بحران هدایت کرد و امروز نیز سردمداران فتنه ۸۸ به اوج ذلت دچار شده اند و هنوز بعد از گذشت بیش از ده سال از آن حادثه نتوانسته اند از گناه خود توبه کنند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: حماسه ۹ دی که ملت ایران در آن فهمیدند برای نجات کشور باید از ولایت تبعیت کنند، لازم است به نسل های بعدی منتقل شود و فرزندان ما بدانند که پدرانشان چه کرده اند و نباید اجازه داد تاریخ را تحریف کنند، اگر امام معصوم امامت جامعه را به عهده بگیرد و مردم از ایشان تبعیت نکنند مظلوم خواهد شد و امام علی(ع) دقیقا اینگونه بودند و افراد به دلیل مطامع دنیوی عقب کشیدند.

وی افزود:مردم ایران در طول این سال ها نشان دادند که پیرو ولایت هستند و امام خمینی(ره) فرمود مسلمانان ایران از امت زمان اهل بیت افضل هستند چرا که درک می کنند و بصیرت دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: برای همه ما وظیفه است با شناخت صحیح رهبری، از ایشان اطاعت و حمایت کنیم و در عصر حاضر در دنیا مقتدایی مثل آیت الله خامنه ای وجود ندارد و باید قدر چنین رهبری را بدانیم و در خدمت ایشان باشیم و دشمنان امروز اعتراف می کنند که ما یک ابر حریف داریم، آن هم آیت الله خامنه ای است و اگر ما امت ایشان را همراهی کنیم کشور به قله های پیروزی خواهد رسید.

وی با تبریک ایام سال نو میلادی و سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) به مسیحی ها، گفت: در قرآن کریم، آیات فوق العاده ای در شأن حضرت عیسی(ع) وجود دارد و تولد و عروج حضرت محل اعجاز است و این روز برای ما مسلمانان که حضرت عیسی (ع) را به عنوان پیامبر اوالعزم قبول داریم، مبارک است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تاکید کرد: چند هفته قبل، درباره سد معبر مطالبی در خطبه ها بیان شد و گفتیم که سد معبر حرام است و مجددا از مسئولین امر تقاضا دارم این مسئله را جدی بگیرند و باید مدیریت شود و در برخورد با این مباحث تنها به چند نفر دست فروش و ... بسنده نشود و لازم است ساماندهی شود.

وی در پایان گفت: پارک کردن های غیر مجاز اتوموبیل ها در خیابان، راه اندازی کاروان های عروسی و بند کردن مسیرها، بستن معابر و پیاده‌روها و ... سد معبر بوده و باید ساماندهی شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha