چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
شیخ زهیر جعید

حوزه/ شیخ زهیر جعید شهید سلیمانی را افتخار آزادگان جهان دانست و گفت: سردار سلیمانی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای بود که بر روی زمین راه می‌رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شیخ زهیر جعید، رئیس جبهه عمل مقاومت از لبنان در وبینار بین‌المللی «شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی جهان اسلام در مبارزه با استکبار و افراط‌گرایی» که امشب به همت دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با همکاری مؤسسه دارالاعللام لمدرسة اهل البیت (ع) تحت اشراف حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار و به صورت زنده پخش شد، حاج قاسم سلیمانی را عصاره یک ملت و دارای نقشی مهم در تحقق آرمان‌های امت اسلامی توصیف کرد.

رئیس جبهه عمل مقاومت گفت: پیروزی بر دشمن صهیونیستی و برگشت به فلسطین آرمانی بود که با شکست پی در پی دولت‌های ذلیل عربی به یأس کشیده شده بود که حاج قاسم آن را محقق کرد.

وی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را برای تمام مستضعفان جهان توصیف کرد و ابراز داشت: این انقلاب تصمیم گرفت در کنار فلسطین و ملت آن و تمام ملت‌های مستضعف جهان بایستد؛ امام خمینی (ره) از لبنان و فلسطین حمایت کرد و باعث ایجاد یک مقاومت با ارزش و بزرگ در لبنان و فلسطین شد؛ این مقاومت بر منهج امام خمینی (ره) و انقلاب او بود و از اندیشه‌های او تبعیت و از تعالیم او استفاده می‌کرد.

شیخ زهیر جعید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را ادامه دهنده مسیر امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: ایشان شاگردانی در راه انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن تربیت کردند؛ شهید قاسم سلیمانی یکی از فرزندان، فرماندهان بارز و سفیران این انقلاب بود.

رئیس جبهه عمل مقاومت حاج قاسم سلیمانی را افتخار آزادگان جهان عنوان کرد و اظهار داشت: او به اجر و ثواب جهاد خود رسید، اجر این کارهای او و عمری که حاج قاسم در این راه سپری کرد، ضایع نخواهد شد؛ این فرمانده از مرگ باکی نداشت؛ او را همیشه در صف‌های اول مجاهدین، قبل از سایر رزمندگان می‌دیدیم.

وی در بیان خاطره‌ای از دیدار با حاج قاسم سلیمانی تعریف کرد: ما همراه برخی از فرماندهان جبهه عمل اسلامی و برخی دیگر از فرماندهان انقلاب فلسطینی خدمت ایشان رسیدیم و ایشان متواضعانه در طول دیدار و وقت نهار سر سفره ننشست و به همه خدمت می‌کرد؛ بسیار اصرار کردیم که با ما بنشیند اما او اصرار بر خدمت به مهمانان خود داشت.

شیخ زهیر جعید در بیان خاطره‌ای دیگر ابراز داشت: به یاد دارم که چطور رهبران حزب الله، حماس، جهاد اسلامی و تمام گروه‌های جهادی از نشستن در صدر مجلس اجتناب کردند و ریاست جلسه را قبول نکردند تا سردار سلیمانی این کار را انجام دهد اما او می‌گفت من کوچک همه شما هستم، من از همه پایین‌تر هستم، با وجودی که او در عطا، کرم و جهاد از همه ما والاتر بود.

رئیس جبهه عمل مقاومت تصریح کرد: همانگونه که پیامبر قرآنی بود که بر روی زمین راه می‌رفت، سردار سلیمانی هم انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای بود که بر روی زمین راه می‌رفت. او فریاد اهل حق بر سر تکفیر و منادی وحدت و تقریب بین مسلمانان بود؛ از مذهب خاصی حمایت نمی‌کرد و به نزاع‌های قومی و قبیله‌ای دامن نمی‌زد؛ در یک کلام فردی بین‌المللی و متعلق به تمام انسان‌ها بود.

وی خطاب به شهید سلیمانی گفت: ای حاج قاسم تو نمرده ای، وجود تو بیشتر حس می‌شود و اکنون نام و یاد تو بیشتر از گذشته در میان امت مسلمان مشاهده می‌شود. تو در میان رزمندگان حضور داری؛ امروز آرمان ما محقق می‌شود و ثمره تلاش‌ها و فعالیت‌های حاج قاسم به ثمر خواهد نشست.

شیخ زهیر جعید ادامه داد: حاج قاسم، آرمان تو از طریق وحدت محور مقاومت، عزت، مقاومت، کرامت و پیروزی‌ها محقق خواهد شد؛ پیروزی‌هایی که در سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و در یمن در حال رخ دادن است؛ امروز، محور مقاومت بسیار متنوع و گسترده شده است و همه طایفه‌ها و مذاهب را در بر می‌گیرد.

رئیس جبهه عمل مقاومت تصریح کرد: محور مقاومت در آغوش مادرش در تهران قرار دارد و پدری مهربان همچون امام خامنه‌ای دارد؛ این محور پیروز خواهد شد، همان طور که تو می‌خواستی و برای آن برنامه‌ریزی کرده بودی و همه ما، به یاری خداوند متعال، به زودی در قدس شریف نماز را به پا خواهیم کرد؛ در این محور میان شیعه و سنی فرقی نخواهد بود و تمام دسیسه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل و خیانت به شکست خواهد انجامید.

وی با نقل سخنی از اسماعیل هنیه مبنی بر «تو شهید قدس هستی» گفت: همانا خون شهید سلیمانی است که راه قدس را باز و آن را آزاد خواهد کرد؛ به یاری خداوند متعال و به دستان شاگردان حاج قاسم سلیمانی راه قدس باز خواهد شد.

۳۱۳/‌۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha