یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ مراسم دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «راز محبوبیت شهید سلیمانی» در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ورزنه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر جلالی، در مراسم دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «راز محبوبیت شهید سلیمانی» در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ورزنه، پیرامون شخصیت شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی فردی است که دوست و دشمن او را ستوده‌اند و این بخاطر ویژگی‌های خاص این شهید بزرگوار است.

وی یکی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی را نبوغ نظامی دانست و گفت: سردار سلیمانی از نبوغ نظامی خاصی برخوردار بود. او مسلط به دانش رزم بود. و برای کسب این دانش و مهارت دقیق و حساس، به گونه‌ای کاربردی و نه صرفاً نظری، در میدان نبرد، حضوری مستمر داشت و با زوایای مختلف و پیچیدگی‌های فراوان آن آشنا شد. هر انسانی در هر مسئولیتی که بر عهده او قرار داده‌اند باید علم و آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند در آن رشته و کار موفق شود. ایشان در تمام رشته نظامی‌اش با تلاش‌ها و مطالعات و مشورت با نخبگان توانست بهترین عملیات‌ها را انجام دهد. تا فردی پشتوانه مطالعه نداشته باشد نمی‌تواند در کار خودش موفق داشته باشد.

استاد حوزه یکی دیگر از ویژگی هری شهید را روحیه سلحشوری و شهادت طلبی بیان کرد و در ادامه گفت: شهید سلیمانی در نهایت شجاعت و بی‌باکی در خطوط مقدم حضور می‌یافت. او عاری از هرگونه ترسی در مواجهه با دشمن در معرکه‌ها و میادین نبرد حاضر می‌شد، در میانه میدان نبرد حضور می‌یافت و شجاعانه می‌جنگید. این‌چنین حضوری نتیجه‌ای بس مؤثر داشته و باعث می‌شد که انگیزه و توان و تحرک نیروی رزم مضاعف گردد.

وی ادامه داد: فرماندهی و رشادت بی نظیر سردار سلیمانی موجب شد که پس از دریافت چند نشان فتح، برای اولین بار نشان ذوالفقار را که بالاترین نشان نظامی کشور است دریافت نماید. اگر انسان فقط خدا را بخواهد و تنها هدفش رسیدن به خدا باشد و آرزوی دیدار لقاء خداوند داشته باشد، همانگونه که حضرت علی علیه السلام فرموده، اشتیاقش به مرگ بیش از اشتیاق یک کودک به سینه مادرش است. اگر فرد نگاه درستی از آخرت داشته باشد و روحیه شهادت طلبگی داشته باشد باعث می‌شود که هیچ گاه از مرگ نترسد زیرا امید و توکلش فقط به خداست، سردار عزیز ما شیفته شهادت بود.

حجت الاسلام جلالی ویژگی بعدی شهید را ارادت و تمسک به اهل بیت (علیهم السلام) معرفی کرد و گفت: حاج قاسم از عمق جان شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) بود، اعتقاد و ارادت و عشق به خاندان رسالت در اعماق وجودش رسوخ نموده بود و پیوسته متوسل به اهل بیت بود، شهید سلیمانی اهل بیت علیهم السلام را کمک و یار خود در سختی‌ها و مشکلات می‌دانستند و نقل می‌کند آنچه که باعث پیروزی ما در سختی‌ها و مشکلات می‌شد توسل به اهل بیت (علیهم السلام) بود.

استاد حوزه ولایتمداری و تعبد و معنویت را از خصوصیات دیگر شهید بیان کرد و افزود: گاهی ما رهبر را در حد رهبر بودن قبول داریم و فرمایشات رهبر را با نگاه توصیه می‌پذیریم اما شهید سلیمانی جایگاهی همانند جایگاه رسول الله را برای رهبر قائل بودند و می‌فرمودند: به خدا هر کس از رهبر خودش تبعیت کند عاقبت بخیر می‌شود. او در نهایت کامل ولایتمدار بود و به رهبر و مقتدای خویش عشق می‌ورزید. نگاه او به عنوان یک افسر رشید و فرماندهی معظم کل قوا تنها از حیث رعایت سلسله مراتب نظامی نبود بلکه نگاهی بس فراتر داشت.

استاد حوزه در ادامه چند خصوصیت دیگری از شهید همانند فرامرزی بودن، خوشرویی، مردمی بودن، ارتباط عمیق با خانواده، سادگی و آرامش را بیان کرد و گفت: شهید سلیمانی تنها یک الگو در عرصه نظامی و جنگاوری نبود بلکه او برای همه مردم این سرزمین یک الگوی جامع اخلاقی، فکری، معرفتی، معنوی است. و همه‌ی ما باید رفتار و اخلاق ایشان در زندگی خود و در محل کار پیاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha