پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1003913
۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
تصاویر / همایش طلایه داران فاطمی در قزوین

حوزه / همایش طلایه داران فاطمی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) ناحیه امام حسن (ع) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم دکتر فرقانی از فعالان عرصه حوزه زنان، شب گذشته در مراسم طلایه داران فاطمی که با حضور بانوان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: انتخاب روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن، بیانگر نقش والای زن، تکریم، بزرگداشت و احترام نسبت به مقام زن و مادر می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) الگوی بی نظیر و بی‌بدیل عالم خلقت و معیار کامل حجاب و عفاف برای بانوان جهان است.

استاد دانشگاه بیان کرد: اگر تاریخ ولایتمداری، ولایت پذیری و دفاع از ولایت را مرور کنیم، نخستین نامی که به چشم می‌خورد متعلق به بانویی است که دو عالم وامدار رشادت و دفاع جانانه‌اش در حمایت از ولایت است.

وی ادامه داد: بانویی که دین داری، ولایت مداری، پاکدامنی، همسرداری، فرزندپروری، رفتار و کردار او همه و همه الگویی ناب و بی مانند برای زندگی نه تنها مسلمانان بلکه مردم تمام عالم به شمار می‌رود و با روشنگری‌های خویش اجازه نداد حق ولایت پایمال شود.

فرقانی به نقش مهم خانواده پرداخت و بیان کرد: خانواده، اولین و مهمترین جایگاه تربیتی بشر و ظهور عواطف انسانی و رکن جامعه است؛ کمرنگ شدن و تزلزل ارزش‌های اخلاقی در خانواده، به متزلزل شدن جامعه منجر می‌شود.

وی اظهار کرد: از نگاه اسلام اگر اجتماع بخواهد سالم بماند نهاد خانواده باید سالم و رو به رشد باشد؛ در حال حاضر دشمنان دین و کشور ما برای ضربه زدن به جامعه اسلامی و مردم ما نظام خانواده را نشانه گرفته که باید در این عرصه هوشیار باشیم.

خانم فرقانی بیان کرد: زنان جامعه مهم‌ترین نقش آموزش تربیتی را ایفا می‌کنند و اصلی‌ترین مسئولیت یک زن، نقش مادری است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha