پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ایت الله صافی

حوزه/ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی(ره) تلاش های فراوانی در راه تثبیت اسلامیت نظام داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، با تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی (ره) آورده است:

رحلت تأسف بار فقیه اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، عالم وارسته، شیخ الفقهاء و المجتهدین، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی «اعلی الله مقامه» که بیش از هفتاد سال از عمر پر برکت خود را در راه تحقیق و پژوهش و تفقه در دین پرداختند، موجب تأثر عمیق اینجانب گردید.
ایشان از شاگردان ممتاز و برجسته حضرت آیت الله العظمی بروجردی «اعلی الله مقامه الشّریف» و نیز از اعضای محوری هیئت استفتاء بودند.

تألیف بیش از یکصد کتاب علمی در علوم فقهی و کلامی و فرهنگی از جمله صدقات جاریه و یادگارهای این فقیه عالیقدر می‌باشد.

این مرجع تقلید وارسته و فقیه زمان شناس، در همراهی کردن با امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشتند و پس از انقلاب هم که مورد توجه ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند و در مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان، با بهره گیری از قرآن و عترت و فقه تشیع که در ذخیره علمی خود داشتند، تلاش‌های علمی فراوانی را در تثبیت اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تصویب قوانین اسلامی و دینی ایفا نمودند و تا آخر عمر شریف خود با قلم و بیان خود به روشنگری دینی و سیاسی و توصیه به مسئولین محترم و نیز توجه عمیق به مردم و محرومین و مبارزه با انحرافات فکری و جریانات منحرف تلاش تأثیر گذاری داشتند.

اینجانب این ضایعه اسفناک را به محضر مبارک امام عصر «عجل الله تعالی فرجه الشّریف»، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شیعیان و مقلدین و ارادتمندان ایشان و بخصوص بیت شریف و معزز و فرزندان و بازماندگان معظمٌ له تسلیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha