یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
شیخ بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندرپل

حوزه / امام جمعه اهل سنت شهربندرپل خطاب به استاندار هرمزگان گفت: یکی از مهم‌ترین چالش پیش روی جوانان هرمزگانی بیکاری است که انتظار است استاندار به صورت جدی به این موضوع ورود کند.

شیخ حسین بازماندگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزهاز بندرعباس، اظهار کرد: در انتخابات اخیر دولتی سر کار آمد که شعارش تحول است. آقا فرمودند راه ایجاد تحول تشکیل یک دولت معتقد به تحول و معتقد به عنصر تحول است.

وی ادامه داد: در دولت تحولی، توجه به مردم و خدمت به آنها مورد توجه قطعی است و چون در گام دوم انقلاب هستیم و انقلاب مسیر تکاملی را طی می‌کند باید این دولت سازی با سه شاخصه مؤمن، جوان و کاربلد طی شود تا بتواند دردهای مزمن جامعه را دوا کند.

بازماندگان خاطرنشان کرد: دولت تحول گرا باید بتواند قدرت نرم نظام و سرمایه اجتماعی را بالا ببرد، امید آفرینی کند و اعتماد جامعه را بالا ببرد که لازمه آن این است که همکاران این چنین دولتی همگی انقلابی و جهادی باشند. در چنین دولتی باید همه ارکان و اعضای آن به انقلاب اعتقاد داشته باشند وبا از خود گذشتگی در میدان حضور و اهل تلاش و خدمت باشند.

در شناخت افراد وسواس لازم را به خرج دهید که مبادا کار به افراد غیر لایق سپرده شود

امام جمعه اهل سنت بندرپل تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول به کار است ولی آرمان‌های انقلاب را آنگونه که امام ترسیم کرده در دلش قبول نداشته باشد، اشغال آن پست بر او حرام می‌شود این مطلب حساسی است که باید بدان توجه کرد. به همین جهت در شناخت افراد وسواس لازم را به خرج دهید که مبادا کار به افراد غیر لایق سپرده شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم نگاه فرصت محور به مسائل تصریح کرد: کسی که نگاه فرصت محور دارد به پدیده‌ها جور دیگری نگاه می‌کند، تهدیدها را کوچک می‌بیند، به جای ناامیدی با واقع بینی به حل مساله می‌پردازد و با امید به آینده مسیر را باز می‌کند.

شیخ بازماندگان ادامه داد: مدیریت هوشمند از فرصت‌ها استفاده می‌کند و مجموعه خود را پیشرفت می‌دهد البته باید توان فرصت سازی و فرصت آفرینی هم داشته باشد. به هر ترتیب امروز فرصت برای خدمت به مردم و اعتماد آفرینی استثنایی است.

ضعف نظارت بر زیرمجموعه‌ها بسیار مشهود است

وی با اشاره به رتبه اول استان هرمزگان در شاخص فقر و فلاکت، تصریح کرد: اولاً استان هرمزگان منابع انسانی توانمندی دارد که متأسفانه به خاطر سیاسی کاری به کار گرفته نشدند. این مربوط به شخص خاص یا استاندار خاصی نیست. استان سال‌ها است که از سیاسی کاری رنج می‌برد.

امام جمعه اهل سنت بندرپل ابراز کرد: بعضی از مدیرانی که درگذشته به کار گرفته شده بودند دلبستگی نسبت به استان و مسائل مشکلات نداشتند، و خیلی کارهای ساده و ویترینی برای ثبت در رزومه انجام دادند. ضعف نظارت بر عملکرد زیرمجموعه‌ها هم بسیار مشهود بود اگر بتوانید از ظرفیت‌ها استفاده کنید شکوفایی محقق می‌شود.

بازماندگان خطاب به استاندار هرمزگان گفت: یکی از مسائل مهم استان مشکل بیکاری است در رفع آن و ایجاد اشتغال از هیچ کوششی فروگذار نکنید.

امام جمعه اهل سنت بندرپل ادامه داد: خدمت امانت است آن را غنیمت بشمارید و با استفاده از افراد متدین و پاکدست به مردم خدمت کنید و آبادانی به وجود آورید. از ملامت ملامت کنندگان ناراحت نباشد با برنامه و با توجه به اولویت‌ها امور مردم مستضعف رسیدگی کنید که عمر مسئولیت بسیار کوتاه است. به زیرساخت‌ها بیشتر توجه کنید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha