چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه / در مراسمی با قدردانی از خدمات حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه سابق آستارا، حجت الاسلام باقری ارومی به عنوان امام جمعه جدید معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام ولی عادلی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان، امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه آستارا، در سالن همایش دانشگاه آزاد واحد آستارا با اشاره به لزوم شناسایی موقعیت دشمن در عصر حاضر، اظهار داشت: امروز دشمن با یک جنگ ترکیبی وارد میدان شده است.

وی، نماز جمعه را محل و سنگری برای جنگ ادراکی و شناختی دشمن دانست و افزود: افرادی که روزگاری انقلابی بودند و امروز دچار انحراف شدند، در واقع تیر خوردگان جنگ ترکیبی و ادراکی و شناختی دشمن هستند، این افراد بدون احساس زخم تیر خورده‌اند و باید بسیار مراقب جنگ نرم و ترکیبی دشمن در این عرصه باشیم.

ئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان ادامه داد: دشمن وقتی که دید جنگ سخت اثر گذار نیست، وارد جنگ ترکیبی، ادراکی و شناختی شد.

حجت الاسلام عادلی تصریح، کرد: هزینه جنگ نرم برای دشمن کمتر از جنگ سخت است؛ دشمن با هزینه کم در حال ایجاد یأس و ناامیدی، القا بن بست در کشور، تحریف واقعیت‌ها و تغییر در دسترسی به مسیر طی شده انقلاب از مهمترین اهداف دشمن در جنگ نرم است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان تصریح کرد: ائمه جمعه جوان، انقلابی با انگیزه، جهادی و پای کار از آینده‌های کشور هستند و امام جمعه جدید آستارا یکی از این جوانان است، و زمانی که امام جمعه شهر اسالم بودند، اقدامات خوبی را انجام دادند.

حجت الاسلام عادلی همچنین حکم انتصاب حجت‌الاسلام باقری ارومی به عنوان امام جمعه آستارا را قرائت کردند.

دشمن با تمام امکانات خود به میدان آمده / ‏‬روحانیت کم بهره‌مندترین قشر در بین اقشار از لحاظ امکانات مادی است

حجت‌الاسلام ناصر صالحی، امام جمعه موقت و مدیر مدرسه حضرت ولی عصر (عج) آستارا در ادامه این مراسم با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: دشمن در جنگ اقتصادی علیه ما تمام ابزار و امکانات خود را به کار گرفته و هجمه علیه روحانیت مهمترین هدف دشمن در این دوران است، و اگر در این جنگ هوشیارانه برخورد نکنیم، شکست خواهیم خورد.

وی با اشاره ب آمار شهدای روحانی نسبت به سایر اقشار، افزود: روحانیت کم بهره‌مندترین قشر در بین اقشار از لحاظ امکانات مادی است، روحانیت عقد شرف و حیثیت با انقلاب اسلامی بسته و تا پای جان آماده دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی است.

صالحی با اشاره به جنگ فرهنگی امروز با دشمن، بیان کرد: ما در این جنگ نیاز به سربازان با شرف و با غیرت داریم و ائمه جمعه کشور در رأس جنگ در این میدان هستند.

مدیر مدرسه علمیه آستارا با اشاره به نزدیک بودن تأسیس مدرسه علمیه خواهران آستارا، گفت: با تلاش و یاری یکدیگر و کمک خیرین در تلاش هستیم تا از ظرفیت خواهران طلبه نیز در این شهرستان بهره مند شویم و روزهای خوشی در انتظار روحانیت آستارا است.

از جایگاه رفیع نماز جمعه دفاع شود

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس هم با اشاره به نماز جمعه به عنوان محلی برای دفاع، جهاد، برابری، تبادل افکار و اداره جامعه اسلامی، گفت: محراب‌های خونین نمادی از اهمیت و ترس دشمن از جایگاه وحدت بخش نماز جمعه است و باید از این جایگاه رفیع با حضور پرشور دفاع کرد.

فریاد زدن عدالت خواهی نیست!

امام جمعه جدید آستارا هم با اشاره به جایگاه نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی، ایمان، بصیرت و اخلاق، بیان کرد: با لطف خدا و کمک دوستان سعی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی، جامعه بیان کرد: هنجارهای جامعه باید در این شورا عملی شده و از توان و ظرفیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بهره مند شد.

وی با اشاره به مطالبه‌گری نهاد نماز جمعه در راستای بیان مشکلات مردم و پیگیری حل آنها، تصریح کرد: عدالت خواهی به معنای فریاد زدن نیست؛ وظیفه امام جمعه ایجاد فضای وحدت و آرامش در جامعه است و همه جریان‌ها و گروه‌های فکری باید با یکدیگر اتحاد و وحدت داشته باشد.

وی بیان کرد: رضایت عمومی مردم اولویت کاری ما است و امروز به عنوان فرزند آستارا در خدمت شما هستم و تمام توان و تلاش خود را برای در کنار شما بودن و اعتلای حقیقی و واقعی آستارا به کار خواهم گرفت.

در این مراسم همچنین از خدمات حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه سابق آستارا تجلیل شد.

انتهای پیام

خبرنگار: ماهان پارسا

امام جمعه جدید آستارا معرفی شد | باقری: عدالتخواهی به معنای فریاد زدن نیست

امام جمعه جدید آستارا معرفی شد | باقری: عدالتخواهی به معنای فریاد زدن نیست

امام جمعه جدید آستارا معرفی شد | باقری: عدالتخواهی به معنای فریاد زدن نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha