جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024
سی

حوزه / با حضور مسئولین سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، نخستین نشست شورای تحقق محلات اسلامی با محوریت مساجد شهرستان کاشان، در ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، نخستین نشست شورای تحقق محلات اسلامی با محوریت مساجد شهرستان کاشان، چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ با حضور مسئولین سازمان بسیج مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و اعضای ستاد فرمان اجرایی کشور به منظور رصد عملکرد موفق قرارگاه جهادی کاشان و الگوبرداری و ابلاغ محله‌های اسلامی در سطح کشور در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار بابا احمدی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در این مراسم با قدردانی از سرهنگ عمو مهدی قائم مقام سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، ناحیه مقاومت بسیج و دست‌اندرکاران قرارگاه‌های جهادی کاشان، گفت: امیدواریم بتوانیم قرارگاه‌های جهادی کاشان را به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور ترویج بدهیم.

وی، به وحدت، همدلی و انسجام، بسیجیان، روحانیون، خیرین و مسئولان شهرستان کاشان در شکل گیری قرارگاه‌های جهادی این شهرستان اشاره کرد و گفت: انصافاً کارهای ارزشمندی در قرارگاه‌های جهادی کاشان در رفع مشکلات محلات و مردم انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، تحقق جامعه اسلامی را از اهداف و مراحل پنج گانه انقلاب اسلامی ترسیم شده مقام معظم رهبری دانست و افزود: آنچه که واقعاً بنا هست در این مأموریت و مسیری که ترسیم شد و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده دنبال بشود همان چیزی است که طی سه سال گذشته در قرارگاه‌های جهادی کاشان تجربه شد.

وی، با بیان اینکه به برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران گام اول انقلاب اسلامی با سلامت، صلابت و با عزت طی شد، گفت: در جنگ سخت به برکت شهدا، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و امت سرافراز کشورمان در عمل به راهبردهای قرآنی قوی‌تر شدیم.

وی، با بیان اینکه به برکت شهادت سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی تمدن نوین اسلامی با شتاب و جهش بیشتری در حال پیشروی است، گفت: آن چیزی که امروز در محور مقاومت می‌بینیم، نوید بخش این است که تحقق تمدن اسلامی پیشتازتر از جامعه اسلامی ایران شکل می‌گیرد.

سرهنگ آرامش مسئول قرارگاه‌های جهادی کاشان نیز در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، گفت: کاشان می‌تواند به عنوان یک شهر نمونه کشوری در کارهای داوطلبانه مردمی رقم بخورد.

وی، افزود: همانطور که کاشان از قبل از انقلاب تاکنون برند گل و گلاب، دارالمومنین، خانه‌های تاریخی و… را حفظ کرده است، با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن اینکه توانسته در فعالیت‌های جهادی، کمک رسانی به محرومین خوش بدرخشد، قطعاً در سال ۱۴۰۲ نیز این طرح از طرف سازمان بسیج به عنوان یک الگوی موفق در سراسر کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

مسئول قرارگاه‌های جهادی کاشان، با تاکید بر نفوذ ائمه جمعه و جماعات مساجد در دل مردم، گفت: تا زمانی که نتوانیم در دل مردم نفوذ پیدا نکنیم نخواهیم توانست با ایجاد روش‌های مناسبت در حل مشکلات موفق باشیم.

وی، پشتیبانی‌های مالی، فکری و تأمین کالای ائمه جماعات و خیرین کاشان در پیشبرد اهداف فعالیت‌های جهادی را مؤثر دانست و گفت: با راه اندازی قرارگاه‌های پشتیبانی، رسانه‌ای و مدیریتی توانسته‌ایم قدم‌های بزرگی را برای کمک به خانواده‌های نیازمند در قرارگاه‌های جهادی این شهرستان برداریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha