جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تصاویر/استاد قرائتی در همایش طلیعه حضور سمنان

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور در هفتمین اجلاس استانی نماز یزد گفت: مبادا پدران و مادرانی که اهل نماز اول وقت و نماز شب باشند، در حالی که فرزندان  در چند قدمی آنان در شبکه های مجازی و مخرب با هجوم تبلیغات ضد دینی و فرهنگی سیر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در ارتباط زنده اینترنتی با محل برگزاری هفتمین اجلاس استانی نماز به میزبانی شهرستان اشکذر، با اهدای سلام به مردم استان یزد و شرکت کنندگان در اجلاس، اظهار داشت: نماز در اسلام نیاز به هیاهو دارد و آیات زیادی در قرآن به نماز اختصاص دارد.

وی افزود: در آیه ۸۷ سوره هود« یَا شُعَیْبُ أَصَلَاتُکَ تَأْمُرُکَ...»به نماز اشاره دارد و یا یکی از دعاهای حضرت ابراهیم علیه السلام در مکه اقامه نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: استان یزد با یک سابقه ایمانی، به دارالایمان نامگذاری شده است و کم مسئله و یک استان مؤمن و جمع و جوری هست در حالی بعضی استان ها، گسترده، پرجمعیت و مسئله دارند.

استاد قرائتی، وجود نماز خانه در اکثر مدارس استان یزد را خوب ارزیابی کرد و از استاندار یزد خواست تا باقی مانده مشکلات زیرساخت های نماز در استان به خصوص مدارس باقی مانده فاقد نماز خانه را پیگیری نماید.

وی، گفت: در قرآن چند حرکت از جمله حرکت رو به جلو داریم که فرد در طول عمر خود اخلاص خود را بیشتر می کند در حالی که افرادی هم هستند با حرکت رو به عقب، از ایمان آن ها کاسته می شود.

قرآن در شب های قدر از سوی طلاب در منابر و مساجد بیان شود

رئیس ستاد نماز کشور، در پیش بودن ماه مبارک رمضان را یادآور شد و افزود: وعاظ در این ماه بر روی منابر سعی کنند تفسیر قرآن بگویند زیرا عظمت ماه رمضان به نزول قرآن و شب های قدرکه شب نزول قرآن است، پس طلاب در کنار قرائت ادعیه، تفسیر قرآن هم برای مردم بگویند.

استاد قرائتی، توجه به پرداخت خمس و زکات را برای مقبولیت نمازخواستار شد و افزود: ۲۷ آیه قرآن درباره خمس و زکات است.

وی به والدین و خانواده ها هشدار داد: مبادا پدران و مادرانی که اهل نماز اول وقت و نماز شب باشند در حالی که فرزندان در چند قدمی آنان در شبکه های مجازی و مخرب با هجوم تبلیغات ضد دینی و فرهنگی سیر کنند.

رئیس ستاد نماز کشور، انجام کار مضاعف فرهنگی را در برابر هجون تهاجم فرهنگی دشمن در فضای مجازی خواستار شد.

استاد قرائتی، با گرامیداشت یاد و خاطره علمای یزدی به خصوص آیت الله حائری یزدی احیاگر حوزه مقدسه قم، اظهار داشت: از استان یزد انتظار داریم همچون گذشته عالم پرور باشد .

وی، همگان را به مطالعه کتاب در هفته دعوت کرد و افزود: اگر هفته ای یک کتاب هم بخوانیم، در طول سال کتاب های زیادی را خوانده ایم و به طور مثال یک دوره کتب شهید مطهری(ره) را می توان در یک سال مطالعه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha