یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
سردار شیرازی ، رئیس دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح

حوزه/ سردار شیرازی، بر لزوم ثبت هنرمندانه وقایع دفاع مقدس برای مقابله با جنگ روایت‌ها، تأکید کرد و گفت: اگر ما خودمان حقایق را مستند نکنیم و ننویسیم، دیگران تحریف حقایق را برایمان خواهند نوشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح، در آیین دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری در کتاب حوض خون، اظهارداشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس فرمودند، کار مهمی است که آن را انجام دادیم و مردم باید بهره‌اش را ببرند؛ باید افتخارآفرینی دفاع مقدس تا سالیان سال گفته شود و همچنان این افتخار تداوم یابد.

وی افزود: یکی از فرصت‌های خدمت در طول دفاع مقدس همین صحنه‌های رخت‌شویی بود که امروز به بهانه آن دور هم جمع شدیم.

رئیس دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح گفت: در آن دوران مردم با تمام مشکلات شخصی و مصیبت‌های جنگ اما با اخلاصی که داشتند احساس وظیفه کردند که این اخلاص تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس صحنه‌های نورانی و متفاوتی دارد اما باید دید که چقدر به آن‌ها می‌پردازیم، گفت: در پشتیبانی‌های مختلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی، نیازهای جبهه، سیاسی، فرهنگی در داخل و خارج یک عظمت را آفریدند.

رییس دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح بیان کرد: اکنون زمانی از دوران دفاع مقدس گذشته و مستند، کتاب و ... تهیه شده اما این‌ها بخش کوچکی از عظمت‌های جنگ است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمایش کردند باید آن‌ها را شکافت که این شکافتن‌ها ورود به بخش بخش آن است.

سردار شیرازی عنوان کرد: امروز شاهد حضور بخش کوچکی از جمعیت بانوان مجاهد دوران دفاع مقدس در این برنامه هستیم درصورتی‌که تعداد بسیاری از زنان ما در صحنه‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اگر اجرشان بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بخشی از هویت ملی است، دفاع مقدس مظهر هویت بالای ملت ایران بود که توانستند جنگ را به ثمر برسانند، گفت: اگر ما خودمان حقایق را مستند نکنیم و ننویسیم، دیگران تحریف حقایق را برایمان خواهند نوشت؛ ازاین‌رو لازم است با ثبت هنرمندانه وقایع دفاع مقدس، به جنگ روایت‌ها رفت.

رئیس دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح با اشاره به برکات دفاع مقدس برای ایران اسلامی، اذعان کرد: نحوه حضور مردم در دفاع مقدس باعث پیدایش استعدادها، بروز فضائل اخلاقی، سرمایه‌گذاری و پرورش روحیه خودباوری و اقدام به کارهای نشدنی، شد.

سردار شیرازی عنوان کرد: در دوران طاغوت سعی بر آن بود نمی‌توانیم را به ملت ایران تحمیل کنند و این نفاق دشمنان تا به امروز آشکار است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیروهای انسانی ما پرورش یافتند و کشف شدند که یکی از آن‌ها شهید سردار سلیمانی بود که با گذشتن از نفس خویش برای خدا سرافراز شد.

سردار شیرازی در پایان تصریح کرد: این راه تا پیروزی کامل ایران اسلامی ادامه دارد و قطعاً روزی خواهد رسید که دشمن از توطئه علیه‌مان خسته شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha