یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
نشست

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر برگزاری نشست ها و دورهمی های روحانیون و مبلغان در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان برای برگزاری مطلوب برنامه های دینی فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، در نشست صمیمی روحانیون و ائمه جماعت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی لرستان که سه شنبه شب برگزار شد، بیان کرد: حاکمیت در زمین موکول به ایمان و عمل صالح است و خوشا به حال آنان که بتوانند در این مسیر قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه وعده خداوند تخلف ناپذیر است و خوشا به حال کسانی که چه در زمان غیبت و چه در زمان ظهور بتوانند در استقرار حاکمیت خدا تلاش کنند، گفت: مسیر حاکمیت دین خدا ایمان و عمل صالح است کما اینکه در مقاطعی هم حاکمیت دین خدا بر عهده صالحان بوده است.

امام جمعه خرم آباد بر لزوم برگزاری نشست‌های هماهنگی و دورهمی‌های روحانیون دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی برای برگزاری بهتر برنامه های دینی فرهنگی تاکید کرد و گفت: روحانیون دانشگاه‌ها دورهمی‌ها و نشست های هماهنگی جلسات دینی فرهنگی را به صورت مستمر برگزار کنند و از ظرفیت‌های فکری همدیگر بیشتر استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: باید معدل زمان گفت‌وگوی سالم مبتنی بر اخلاق و بدون پرخاشگری در بین مردم و در جامعه نخبگانی ارتقا یابد تا بتوانیم ساعتها با وجود اختلاف نظر با هم گفتگو کنیم.

وی با بیان اینکه استادی که سر کلاس می‌رود و تدریس می‌کند با مباحثی روبرو و درگیر است که ممکن است مسئول نهاد از آن اطلاع نداشته باشد، افزود: گاهی هم مسائلی وجود دارد که نهاد از آن مطلع است اما اساتید از آن اطلاع ندارند که در این راستا باید حتما هم‌افزایی‌ها را گسترش داده و خودمان را پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: مشکلات استان از جمله تبعیض، فاصله عدالت اجتماعی، توصیه‌های فراقانونی، عدم توسعه متوازن در سطح استان‌ها و درون استان اهم مشکلاتی است که باید مد نطر قرار گبرد و برای حل این مشکلات تصمیم گیری ها و هم اندیشی ها صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان با اشاره به اینکه وقتی چیزی گفتمان شود و همه آن را بگویند و مطالبه کنند قطعا آن مشکل برطرف می‌شود، خاطر نشان کرد: هیئت اندیشه‌ورز دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان فعال است و این آمادگی برای برگزاری نشست های هماهنگی وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha