چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دستگاه‌های دولتی ارتباط خود با اداره کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، صبح امروز در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: در حوزه الکترونیکی کردن خدمات و ارائه خدمات مطلوب به مردم اقدامات خوبی انجام شده است که قابل تقدیر است؛ چراکه از اقدامات سلیقه‌ای و شیطنت‌های فردی جلوگیری می‌کند و از بروز چالش‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

وی، عنوان کرد: ثبت اسناد و املاک یکی از دستگاه‌های زیربنایی محسوب می‌شود و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست. دستگاه برای اینکه خدمات خود را به صورت روان‌تر ارائه کنند باید همکاری بهتری با سازمان ثبت اسناد و املاک داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: کاداستر اراضی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه باعث پیش‌گیری از بروز اختلافات مردمی و چالش‌های ساده می‌شود. در صورت عدم توجه به این امر افراد زیادی را روانه ادارات و نهادهای مختلف خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر معرفی اموال دستگاه‌های دولتی به اداره کل ثبت اسناد و املاک، تصریح کرد: دستگاه‌های باید ملزم به ارائه اموال شوند و در صورت پنهان‌کاری دستگاه‌ها، باید توسط سازمان بازرسی و دادستانی، اقدامات سلبی و تنبیهی در نظر گرفته شود.

وی، با اشاره به چالش‌های مردم در خصوص اراضی ملی، خاطرنشان کرد: مردم در بخش‌های مختلف با تعرض و چالش‌های جدی در حوزه اراضی ملی روبرو هستند به عنوان مثال در یکی از روستاها که ۲ خانه در یک زمان و در کنار هم ایجاد شده‌اند، یک خانه جزو اراضی ملی محسوب شده و دیگری خیر.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha