یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1014852
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
یب

حوزه / همزمان با نیمه شعبان با حضور امام جمعه کاشان، مدیر حوزه علمیه و جمعی از مسئولان، در مراسمی در مصلای بقیة الاعظم(عج) کاشان از فعالان مهدویت این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، امروز همزمان با نیمه شعبان با حضور امام جمعه کاشان، مدیر حوزه علمیه و جمعی از مسئولان، در مراسمی در مصلای بقیة الاعظم(عج) کاشان از فعالان مهدویت این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم با تبریک میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) و تسلیت ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، بشارت را یکی از ویژگی‌های مهدویت دانست و اظهار داشت: به قدری بشارات حضرت مهدی (عج) فراوان است که هیچ عنصری جرات انکار آن را ندارد.

وی اختفای وجودی را از دیگر ویژگی‌های امام زمان(عج) دانست و گفت: اختفای وجودی امام زمان (عج) شباهت به اختفای موسی بن عمران که در شرایط حاکم بر خانواده‌اش در دوران حاکمیت فرعونیان روبرو بود، دارد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، غیبت، قطعیت ظهور را از دیگر ویژگی‌های حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و یادآور شد: امروز در دوران غیبت کبری لازم است که جزو منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) باشیم.

وی افزود: بعضی‌ها برای سلامتی امام زمان (عج) جلسات آموزش مهدویت برگزار می‌کنند و عده‌ای هم با دادن صدقه، جهیزیه، کمک به محرومین و روشن شدن افکار عمومی جامعه کتاب می‌نویسند.

آیت‌الله سلیمانی به سبقه تاریخی کاشان در بحث مهدویت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با هم‌افزایی فعالان مهدویت دارالمومنین کاشان، شاهد تربیت مربیان مهدویت بیشتری در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی این شهرستان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه گردهمایی‌های مهدویت در کاشان، تصریح کرد: به دلیل افزایش شبهات علیه مهدویت توسط وهابیون، قطعا نظام ولایی شیعی باید مجهزتر از گذشته در پاسخگویی به شبهات برآید.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام اصغر قرائتی مسئول مهدویت کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، خواستار انسجام بخشی بیشتر در تبیین و روشنگری بحث مهدویت در بین دانش آموزان، دانشگاهیان و اقشار مختلف جامعه شد.

شایان ذکر است در پایان از فعالان برتر مهدویت کاشان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha