دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه عجب شیر گفت: سنت حسنه افطاری بر اساس سادگی و سبک زندگی اسلامی و دوری از تجمل و اسراف، هر چه بیشتر در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبربز، حجت الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر امروز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: حضور و فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه، نویدبخش توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان تمام مساجد لازم است بازگشایی شود و هیئت امنا نسبت به آمادگی مساجد اقدام کنند، گفت: نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ قرآن خوانی در ماه مبارک رمضان در جامعه هستیم و اگر هیئت امنای مسجدی در این راستا کوتاهی کند، با تشکیل کمیته‌ای با حضور مسئولین ارشد شهرستان، وضعیت مسجد تعیین تکلیف شود.

امام جمعه عجب شیر با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان در کسب فضایل اخلاقی و مذهبی، افزود: در این ماه، انجام فرضیه مهم امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از روزه خواری بر همه آحاد امت اسلامی واجب است.

وی با بیان اینکه سنت حسنه افطاری بر اساس سادگی و سبک زندگی اسلامی و دوری از تجمل و اسراف، هر چه بیشتر در جامعه نهادینه شود، خاطر نشان کرد: در شهرستان‌ عجب شیر در صورت موافقت ستاد کرونا، سفره‌های افطاری ساده یا غذای بیرون‌بر در نقاط مختلف شهر و در مساجد گسترده خواهد شد تا مؤمنان و روزه‌ داران از این سفره‌ها بهره‌مند شوند.

جعفر قادری فرماندار شهرستان عجب‌شیر هم در این جلسه اظهار کرد: تبیین فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسات قرآن، مهمترین اولویت کاری کانون مساجد در ماه مبارک رمضان است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده خانواده‌ها از فرصت ماه مبارک رمضان برای جذب جوانان و نوجوانان به سوی آموزه‌های دینی و مساجد، اظهار داشت: فضای معنوی ماه مبارک رمضان، باعث استحکام هرچه بیشتر نظام خانواده می‌شود.

فرماندار عجب‌شیر، خواستار پیگیری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی متناسب با ماه مبارک رمضان در ادارات این شهرستان شد و مطرح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه پر خیر و برکتی است و لازم است سعی کنیم از برکات این ماه نهایت استفاده را ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha