یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ل

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه ارتقای خطبه‌های نماز جمعه، نیازمند توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: بر اساس حکم مقام معظم رهبری خطبه اول نماز جمعه را قرآن و صحیفه سجادیه و خطبه دوم را برای اصلاح جامعه نهج البلاغه به عنوان مبنا قرار می‌دهم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام‌والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به اجرای ۵ دستور مقام معظم رهبری در حکم نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ۵ دستور رهبر معظم انقلاب در حکم اینجانب، ارتقاء شایسته خطبه‌های نماز جمعه می‌باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ارتقای خطبه‌های نماز جمعه، نیازمند توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: بر اساس حکم مقام معظم رهبری خطبه اول نماز جمعه را قرآن و صحیفه سجادیه و خطبه دوم را برای اصلاح جامعه نهج البلاغه به عنوان مبنا قرار می‌دهم.

وی با بیان اینکه رحمت رحیمی از جمله رحمت‌هایی است که با استغفار و طلب مغفرت به درگاه خداوند متعال به دست می‌آید، یادآور شد: با وجود آنکه استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار، اسرائیل، منافقین، وهابیت و داعش بزرگترین جانیان عالم هستند اما درصورتی که این جنایتکاران و دشمنان توبه کنند نیز خداوند رحمت رحیمی را به آنها می‌دهد.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب به قدری در دنیا نفوذ پیداکرده‌اند که عالی‌ترین مقام مسیحی شوروی سابق، به سفیر ایران می‌گوید شما وقتی نام رهبرتان مطرح می‌شود نباید بگویید رهبر جمهوری اسلامی، بلکه به خاطر احیای دینی که در این کشور توسط امام راحل بوجود آمد، لازم است که رهبرتان را رهبر خداپرستان عالم بیان کنید.

حجت الاسلام‌والمسمین حسینی، با گرامی داشت ۱۲ فروردین، ۲۲ بهمن ۵۷ را روز نقش بر آب شدن تمام نقشه‌های استکبار جهانی و صهیونیست دانست و بیان کرد: لازم است تا قدردان ملت عزیز ایران و خصوصا مردم منطقه کاشان باشیم که به دعوت امام راحل در سرنگونی رژیم سرسپرده پهلوی لبیک گفتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: رهبر معظم رهبری در حکم خود، از مردم کاشان به خاطر برخورداری از بصیرت انقلابی تشکر کردند و لذا برای بنده توفیقی است که در این استان و شهرستان حضور داشته باشم.

وی توفیق نمایندگی ولی فقیه در کاشان را به خاطر احسان به والدین خود دانست و مطرح کرد: تجدید میثاق امروز با آرمان شهدا و نماینده فقید ولی فقیه و امام جمعه سابق کاشان را بزرگترین توفیق دوران زندگی خود می‌دانم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق شعار سال، یادآور شد: مسئولان و شرکت‌های دانش بنیان شهرستان کاشان برای تحقق شعار سال لازم است که تمام تلاش خود را در رفع مشکلات و افزایش دو برابری شرکت‌های دانش بنیان بکار گیرند.

امام جمعه کاشان به ۹ صفتی که مقام معظم رهبری در حکم خود، برای مردم کاشان نام بردند، اشاره کرد و اظهار داشت: افتخارات علمی، ادبی، مجاهدات انقلابی، بصیرت دینی و سیاسی، ایمان مردم، مسئولیت پذیری و خطبه نخبه پروری و با استعداد ۹ صفت مردم کاشان به نقل مقام معظم رهبری است.

وی با قدردانی از خدمات امامان جمعه سابق کاشان، یادآور شد: برای آیت‌الله سیدمهدی یثربی(ره) پاداش عظیم از درگاه خداوند متعال و برای آیت الله نمازی و آیت الله سلیمانی آرزوی سلامتی و توفیق. خدمت گذاری به نظام اسلامی ایران مسئلت می‌نمایم.

پایان پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha