شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
هدایتخواه

حوزه/دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام جمهوری اسلامی تجربه جدیدی در دنیاست که تاکنون سابقه نداشته و آینده آن پایان حکومت های طاغوتی بر روی کره زمین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، ستار هدایت خواه، امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج به مناسبت ۱۲ فروردین گفت: امروز یکی از اعیاد مهم ملی و مذهبی کشور است که آن را به همه آزادگان عالم تبریک می گوییم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۴۳ سال پیش در سال ۵۸ در چنین روزی همه‌پرسی جمهوری اسلامی آغاز شد و ملت به آن رای دادند.

وی افزود: امام(ره) قرن را قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین نامگذاری کردند و بعد از ۴۳ سال وعده امام محقق شده است. امام(ره) فرمود ۱۲ فروردین از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی است. حال جای سؤال است که چرا از آن به عنوان بزرگترین عید یاد می‌شود چون بعد از ۲۵۰۰ سال به روایتی بعد از هفت هزار سال که در ایران پادشاهان حکومت می کردند برای اولین بار این مردم هستند که تشکیل حکومت داده و در حکومت نقش دارند.

این فعال فرهنگی و سیاسی اظهار کرد: در تظاهرات و راهپیمایی ها هدف را استقلال آزادی و جمهوری اسلامی اعلام کردند و با خون هزاران شهید این شعار و گفتمان امضا شد و بعد از آن در ۱۲ فروردین سال ۵۸ مردم به پای صندوق های رای آمدند و حکومت مد نظر خود را تعیین کردند، از این جهت بزرگترین عید ملی است، چرا که در کمترین زمان بعد از پیروزی تشکیل حکومت داده شده و رای گیری برای آن صورت گرفت. اما چرا عید مذهبی است، چون بعد از ۱۴۰۰ سال اولین بار حکومت دینی مستقر می شود و پایان حکومت طاغوت و سرآغازی برای حکومت الله بعد از ۱۴۰۰ سال است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان در ادامه سخنان خود گفت: بعد از ۱۴۰۰ سال اولین قانون اساسی بر اساس مبانی دینی و برگرفته از قرآن تدوین می شود و بنای حرکت قرار می گیرد و به همین جهت حکومت جمهوری اسلامی و سالروز ۱۲ فروردین آغاز حکومت الله و عید بزرگ ملت ایران و عید غدیر انقلاب اسلامی است.

هدایتخواه افزود: مردم در یک همه پرسی با ۹۸.۲ درصد به تشکیل حکومت جمهوری اسلامی رای دادند، در حالی که جریان های غربزده داخلی به دنبال حذف قید اسلامی بودند، ولی امام(ره) بنا به تعهدی که از همان ابتدای نهضت داشتند فرمودند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر»، لذا مردم هم به آن رای آری دادند.

وی ادامه داد: قانون اساسی را خبرگان ملت نوشتند که آنها هم رای ملت را گرفته بودند و سپس همان قانون را به رای ملت گذاشتند. در طول این ۴۳ سال از پایین‌ترین تا بالاترین رده با رای مردم انتخاب می شوند.

هدایت‌خواه گفت: جمهوری اسلامی تجربه جدیدی در دنیا بود و تا قبل از شکل گیری جمهوری اسلامی یا حکومت ها به صورت دیکتاتوری بود و یا اینکه بیگانگان افراد دیکتاتور را منصوب می کردند و حکومت مردم بر مردم که بیشتر در حد یک شعار بود.

هدایتخواه در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران یاسوجیف گفت: وقتی جمهوری اسلامی توسط ملت ایران به پا شد قدرتهای شرق و غرب آن را مورد هجمه قرار دادند، اما چون تفکر و باورهای الهی پشت آن بود علی رغم دشمنی های سنگین پابرجا ماند. آنها همیشه وعده شکست نظام جمهوری اسلامی را می‌دادند و در سال ۹۷ پایان انقلاب را در چهل سالگی اعلام کرده بودند، اما اکنون ۴۳ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha