یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
عبادی زاده و فولاد کاوه جنوب کیش

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مسئولیت‌های اجتماعی در قالب برنامه سالانه و هدفمند بر اساس اولویت‌های استان هرمزگان ایفا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، امروز در دیدار با مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: امروز صنعت فولاد در کشور یکی از صنایع بسیار مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی، ارزآوری و ... قلمداد می‌شود که باعث افزایش قدرت مانور کشور در عرصه بین‌المللی شده است.

وی، با اشاره به چالش استان در حوزه تامین برق در فصل تابستان، عنوان کرد: برخی از صنایع به اندازه مصرف برق تمام شهر بندرعباس مصرف دارند که با این حجم عظیم از مصرف برق باید به سمت ایجاد نیروگاه‌های اختصاصی گام برداشت؛ چراکه به پویایی خود صنعت کمک می‌کند و دچار قطعی در هنگام پیک مصرف برق استان نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آمار فقر و بیکاری را چالش اصلی استان هرمزگان دانست و بیان کرد: با وجود تمام ظرفیت‌های عظیم در حوزه صنعت، مشاغل خانگی، صنایع دستی، شیلات و ... هرمزگان رتبه اول فقر و فلاکت کشور را دارد که بررسی آمارهای این حوزه نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ فقر و فلاکت با آمار بیکاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، بر حرکت جهادی و پرشتاب برای بهبود وضعیت فقر از طریق کمک به حوزه اشتغال تاکید کرد و ابراز کرد: در صورت بهبود شاخص‌های اشتغال در استان هرمزگان، فقر و محرومیت نیز به مرور از استان رخت بر خواهد بست.

نیروی انسانی متناسب با ظرفیت‌های استان تربیت شود

وی، ضمن تاکید بر تربیت نیروی انسان متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان، خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی لازم برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های استان در بخش‌های حمل و نقلی هوایی و دریایی، شیلات، صنایع و ... باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: اگر نوع نگاه مسئولین در راستای تحقق توسعه متوازن و پایدار استان هرمزگان همگام و هم راستا شود، زمینه تحقق هدف‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در بخش‌های زیرساختی و زیربنایی استان هرمزگان، گفت: ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به صورت هدفمند در قالب برنامه سالیانه و هماهنگ با مجموعه استان انجام شود تا اثربخشی مناسبی در حوزه محرومیت‌زدایی حاصل شود.

وی، با اشاره به افراد تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی، اظهار کرد: حمایت از این افراد در قالب ایجاد فرصت‌های شغلی و یا بهره‌گیری از ظرفیت‌های این افراد از طریق خرید محصولات تولیدی از جمله صنایع دستی می‌تواند در رفع فقر و فلاکت تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نگاه خود به حوزه فرهنگ را گسترده و کلی دانست و تصریح کرد: در حوزه فرهنگ عمومی و دینی استان هرمزگان نیاز به ایجاد زیرساخت‌های جدی وجود دارد و استان در بخش‌هایی آسیب‌پذیر نشان داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نگاه خود به فعالیت حوزه‌های علمیه را مربوط به ۲ بخش فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی دانست و افزود: اگر بخواهیم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و ... در جامعه موفق باشیم نیازمند تربیت نیروی متخصص و کارا و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت این نیروهای متخصص هستیم و این موضوع یکی از دغدغه‌های جدی من به شمار می‌رود.

وی، ضمن تاکید بر هدفمند کردن مسئولیت‌های اجتماعی، عنوان کرد: تعیین اولویت و تدوین برنامه ذیل اهداف کلی استان هرمزگان برای ایفای مسئولیت اجتماعی در دستور کار مجموعه فولاد کاوه جنوب کیش باشد.

نیروگاه هزار مگاواتی در فولاد کاوه جنوب کیش ایجاد می‌شود/ ۹۱ درصد از پرسنل بومی هستند

علی دهاقین نیز در این نشست گفت: یکی از سرمایه‌گذاری های  عظیم بنیاد مستضعفان در حوزه فولاد با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در فولاد کاوه جنوب کیش انجام شده است.

وی، با ذکر این نکته که نسبت اشتغال مستقیم به غیر مستقیم در مجموعه فولادی، ۲ به هفت است، عنوان کرد: ۱۳۹۴ حدود ۵۰۰ نفر در مجموعه فولاد کاوه جنوب کیش اشتغال داشتند که امروز این رقم به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش، یکی از افتخارات نظام را تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال دانست و بیان کرد: فولاد موتور محرک صنعت و بنگاه‌های اقتصادی کوچک است و ارزش‌ زیادی را در کشور خلق می کند.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲ هزار شرکت بزرگ و کوچک با مجموعه فولاد کاوه جنوب کیش در حال کار کردن هستند و مواد و خدمات مورد نیاز را تامین و ارائه می‌کنند.

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش، تصریح کرد: تمام سیستم حمل و نقل و پیمانکاری فولاد کاوه جنوب کیش از مجموعه استان هرمزگان هستند.

وی افزود: همواره سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های بومی استان در حوزه تامین البسه، صنایع دستی و ... استفاده شود تا این مهم به شرکت‌های دیگر نیز تسری پیدا کند، چراکه باعث ایجاد اشتغال در منازل محرومین خواهد شد.

دهاقین، با اشاره به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ درصد از سود شرکت را برای محرومیت‌زدایی در استان هرمزگان اختصاص دادیم و امسال این رقم به ۴ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: طی سه سال گذشته اکسیژن مایع تمام بیمارستان‌های استان هرمزگان و پنج دستگاه ونتیلاتور را به صورت رایگان تامین کردیم.

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش، با اشاره به بهره‌برداری از مدرسه ۶ کلاسه با هزینه هشت میلیارد تومان در سال جاری، ابراز کرد: همواره سعی می‌کنیم ذیل نظر نماینده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در استان هرمزگان و استاندار هرمزگان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی گام برداریم.

دهاقین بیان کرد: تا یک ماه آینده عملیات اجرایی احداث نیروگاه هزار مگاواتی در شرکت آغاز خواهد شد و سعی می‌کنیم در ۲ فاز و نهایتا ۲ سال این پروژه را به اتمام برسانیم تا چالش تامین برق این مجموعه فولادی حل شود.

وی، با بیان این نکته که ۹۱ درصد پرسنل فولاد کاوه جنوب کیش بومی هستند، خاطرنشان کرد: بومی‌گزینی یکی از اصل‌های استخدام نیرو است و می‌توان گفت که بالاترین درصد بومی‌گزینی مربوط به فولاد کاوه جنوب کیش بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha