سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: گسترش پردیس‌های علوم پزشکی در شهرستان‌ها اتفاقات خوبی را در حوزه سلامت رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: امروز آرامش حاکم بر کشور که پس از شیوع کرونا ایجاد شد، ناشی از فعالیت‌ها و تلاش‌های مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در استان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که چشم انداز آینده استان در حوزه سلامت نباید با اتکا به منابع دولتی تدوین شود، بیان کرد: چالش‌ها و خلاءهای حوزه سلامت در استان بسیار زیاد است و به دلیل محدود بودن منابع دولتی امکان پاسخگویی به تمام نیازها و کمبودها وجود ندارد، به همین جهت، بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، حمایت از بخش خصوصی را موجب پر شدن خلاءهای حوزه سلامت استان دانست و ابراز کرد: بخش خصوصی گاهی اوقات برای سرمایه‌گذاری و اجرای برنامه‌ها با چالش روبرو است که نیازمند همکاری و تعامل بین دستگاهی برای کاهش این چالش‌ها هستیم.

وی، با اشاره به متناسب نبودن رشته‌های صنعتی دانشگاه‌های هرمزگان با نیازهای صنایع، خاطرنشان کرد: با گذشت سال‌های متوالی و تغییر جهت‌گیری توسعه‌ استان، نیازمند شکل‌گیری و تغییر رشته‌های دانشگاهی هستیم، به همین جهت رشته‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی هم باید متناسب با نیازها و خلاءهای استان هرمزگان به مرور زمان تغییر کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر افزایش گستره نظام آموزشی در استان، اظهار کرد: آموزش عالی باید بتواند به صورت متوازن از نظر جغرافیایی و نیروی انسانی در سراسر استان هرمزگان فعالیت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم گسترش دایره علم در سطح استان، گفت: گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب پردیس‌های مختلف در شهرستان‌ها اتفاقات خوبی را در حوزه سلامت و بهداشت استان رقم خواهد زد.

وی، با اشاره به اهمیت تقویت و توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: صنایع خانگی استان هرمزگان در گذشته بخشی از نیاز کشورهای همسایه را تامین می‌کرد، اما در حال حاضر با برخی چالش‌های حقوقی روبرو می‌شوند که باید پیگیری‌های لازم از طریق وزارت‌خانه‌ها و نمایندگان مجلس برای اصلاح مقررات انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha