یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: پروژه شهید صدر از دو رکن تشکیل شده است، رکن اول تغییر رژیم و رکن دوم برپایی حکومت بر اساس اسلام می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در همایشی که حزب اسلامی الدعوه به مناسبت سالگرد شهادت اندیشمند اسلامی شهید آیت الله محمد باقر صدر برگزار شده بود، گفت: پروژه شهید صدر از دو رکن تشکیل شده است، رکن اول تغییر رژیم و رکن دوم برپایی حکومت بر اساس اسلام می باشد.

وی در آغاز سخنانش با عنوان "پروژه شهید صدر بین موفقیت و شکست"، اشاره کرد: پروژه تغییر به میزان ۱۰۰ موفقیت آمیز بود؛ از سال ۱۹۷۹ تا سال ۱۹۹۱، ۱۴ استان از دست رژیم بعث آزاد شد و طی این سال ها ملت عراق در جوش و خروش بود.

امام جمعه نجف اشرف ادمه داد: شهید آیت الله صدر معتقد بود که مردم شاید صبر کنند، امّا تسلیم نمی شوند. از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۳ رژیم بعث سرنگون شد و طی ۲۴ سال مرحله اول که شهید صدر پایه ریزی کرده بود، انجام گرفت و روند تغییر به نتیجه رسید.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص مرحله برپایی حکومت اسلامی، گفت: برای رسیدن به این مرحله باید سال ها بگذرد و با چالش های بزرگ داخلی و خارجی مواجه شویم و با چالش های فرهنگی، نظامی و سیاسی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه ما در مقابله با این چالش ها پیروزی های بزرگی تحقق بخشیدیم، گفت: از جمله این پیروزی ها، اصلاح اسلام گراها و حوزه علمیه. بعد از اینکه مسئله دین از سیاست جداست، مطرح شد، توانستیم ملّت را آگاه کنیم. امروز ملت انتخاب و رقابت می کند. ما موفق شدیم علی رغم تلاش هایی که برای جدایی و تجزیه عراق انجام شد، کشور را متحد سازیم و اشغالگران را بیرون برانیم. همه این ها مسائلی بود که شهید صدر به آن دعوت می کرد و به فضل الله تحقق یافت.

امام جمعه نجف اشرف در پایان اشاره کرد: تجربه چارچوب هماهنگی (گروه های سیاسی شیعه) در ایجاد وحدت کلمه، زیباست و از نهاد های اسلامی استان ها می خواهیم که نشست های مشابهی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha