دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
محمدمهدی بهمنی

حوزه/ عضو هیات انتخاب دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم گفت: در مرحله انتخاب عکس، فقط عکس‌هایی که از لحاظ فنی ایراد داشتند، حذف شدند؛ چرا که اعضای هیات انتخاب در این مرحله برای خود، «شأن داوری» قایل نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدمهدی بهمنی از اعضای هیات انتخاب دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم در نشست هفتگی هنرمندان قم تصریح کرد: در مجموع؛ تعداد قابل توجهی عکس‌ به مرحله داوری رسید و این رقم قابل توجه بود.

وی، در پاسخ به این سوال که چرا «تک‌عکس» از «مجموعه عکس» به مرحله نهایی راه یافته است، گفت: اگر مجموعه عکسی به دلایلی حذف می‌شد، اما عکس‌های قابل قبولی در آن مجموعه بود که می‌شد به شکل تک‌عکس بالا بیاید و داوری شود، این کار را به عنوان یک پیشنهاد به عکاس انجام دادیم؛ پیشنهاد داده بودیم که این کار با اجازه صاحب اثر انجام شود.

این مدرس عکاسی، با بیان اینکه در مرحله انتخاب با دیده اِغماض به برخی از عکس‌ها نگاه شد تا بتوانند به مرحله داوری راه یابند، تاکید کرد: بحث‌ها در مرحله انتخاب عکس‌ها جدی بود تا هیچ حقی زایل نشود.

بهمنی، یادآور شد: شرکت کنندگان، دوسالانه را یک پکیج ببینند و فقط بر جنبه رقابتی آن متمرکز نشوند؛ این دوسالانه هم جنبه آموزشی دارد و هم بر اساس آثار رسیده و داده‌ها می‌توان نقاط ضعف و قوت عکاسی قم را از آن اِحصاء کرد؛ نقاط ضعف و قوت یک رویداد هنری و اثرات و خیرات آن را باید در کنار هم دید.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه دوسالانه‌ها می‌تواند برای عکاسانی که در ابتدای راه هستند، جنبه آموزشی داشته باشد؛ برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و نیز جلسات نقد و بررسی را در پیشرفت و رشد عکاسان موثر دانست.

این کارشناس ارشد عکاسی، اظهار داشت: این دوسالانه نشان داد که عکاسان، در بخش «مجموعه عکس» مشکل دارند که باید در این زمینه هم خود عکاسان مطالعه کنند و هم دوره‌های آموزشی در این رابطه در سطح استان برگزار شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha