یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
image.png

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی در نشست تخصصی فرهنگ و مدیریت جهادی با اشاره به مجاهدت ملت ایران در مقابله با جریان طاغوت و واپسگرا، گفت: پس از پیروزی انقلاب، ایادی استکبار جهانی اذعان کردند که غافلگیر شدیم و پیروزی نهضت مردم علیه شاه هیچ گاه باور کردنی نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، در نشست تخصصی و هم‌اندیشی فرهنگ و مدیریت جهادی در معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مبارزه با طاغوت نیاز به مجاهدت همگانی ملت ایران داشت، گفت: در شرایطی که ملت عزیز ما جز خدا هیچ کسی را نداشت، توانست با راهنمایی حضرت امام خمینی(ره) مسیر و راه درست را پیدا کنید و به پیروزی دست پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) در مقابله با اقدامات ستمشاهی تصریح کرد: حقیقتا پیروزی انقلاب اسلامی در دوران نظام شاهنشاهی یک معجزه بود که به فرمان عبد صالح خدا، یک ملت را در مقابل نظام شاهنشاهی که از همه طرف مورد حمایت شرق و غرب بود، پیروز کرد.

وی خاطرنشان کرد: نظام شاهنشاهی که در حمایت جریان استکبار و بیگانگان بود، نتوانست در مقابل ملت بزرگ ایران طاقت بیاورد و اراده کرده است که ذیل فرمان عبد صالحی که هیچ چیزی را برای خودش نمی‌خواست، نهضت عظیم انقلاب اسلامی را راه بیاندازد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایادی استکبار جهانی اذعان کردند که ما غافلگیر شدیم و اعتراف کردند که ما همه چیز را کنترل می‌کردیم و پیروزی نهضت مردم علیه شاه هیچگاه باور کردنی نبود.

وی همچنین با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر فشارهای همه جانبه جریان استکبار و ضد ایرانی در دوران انقلاب اسلامی ابراز داشت: ماندگاری و پویایی انقلاب اسلامی در دوران تحریم و فشار غرب و شکل گیری گفتمان مقاومت در کشور نیز از معجزات و عنایات الهی محسوب می‌شود که باید شاکر بود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در ادامه افزود: در اوایل پیروزی انقلاب، کشور دچار حملات و تهدیدات داخلی شده بود و ما در مقابل تمام این تهدیدات مانند کودتای نوژه، هشت سال جنگ تحمیلی، جنگهای اقتصادی چه در دهه ۶۰ و حال حاضر با فرماندهی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مقابل تمام تهدیدات ایستادگی کردیم و اگر فرماندهی مدبرانه امامین انقلاب نبود به شکست نزدیک می‌شدیم.

وی با بیان این که ملت مؤمن و رهبری مقاوم و هوشمند توانستند یا مدد الهی این انقلاب را به پیروزی برسانند، گفت: امام خمینی ره نماد یک شخص نیست امام خمینی نماد یک دین است نماد اندیشه دینی ست نماد آزادی و وطن خواهی است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در رابطه با اهمیت امنیت غذایی و رسالت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز در جهاد کشاورزی مسئولیت سنگینی داریم و آن امنیت غذایی است که اهمیت امنیت غذایی بیش از گذشته بر ما روشن شده است و محور این حرکت و نهضت همان جهاد است.

وی ارکان اصلی جهاد را دانش و ایمان خالص دانست و کلیدی خواندن عنصر حکمت و عمل صالح، ابراز داشت: برای انجام مأموریت وزارت جهاد کشاورزی در بحث امنیت غذایی باید با روحیه جهادی وارد میدان شویم، همان روحیه جهادی که در دوران جهاد سازندگی در بین جهادگران بود و امروز نیز کار اصلی امنیت غذایی بر دوش وزارت جهاد کشاورزی است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در پایان گفت: بی‌شک تجلی و تحقق دانش به دست دانشمندان، محققان و اندیشمندان اتفاق می افتد و ایمان استوار نیز با سابقه جهادی جهادگران و ترویج گذشت، فداکاری و روحیه جهادی و رشادت نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha