سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
بهمنی

یک کارگردان گفت: جشنواره‌های خارجی هیچگاه در پی ترسیم چهره‌ای زیبا از ایران نیستند، برای همین دلخوش کردن به چنین فستیوال‌هایی سراب است.

حمید بهمنی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه جشنواره‌های اروپایی همیشه در پی تخریب چهره ایران اسلامی بوده‌اند، گفت: سال‌هاست که جشنواره‌های اروپایی با انتخاب آثار خاص، در پی تخریب چهره ایران هستند. آنها برای رسیدن به هدفشان کارهایی را انتخاب می‌کنند که در آن چهره‌ای سیاه از ایران مد نظر قرار گرفته باشد.

وی، افزود: اگر به تمام جشنواره‌هایی که در آنها فیلم‌های ایرانی جایزه گرفتند، دقت کنید آثاری را می‌بینید که در آن افتخار و اقتدار ایران نشان داده نمی‌شود. در اکثر تولیدات مد نظر جشنواره‌های خارجی، وضعیت زندگی مردم ایران بسیار بد است و ایران کشوری نامناسب برای زندگی توصیف می‌شود! این گفته خلاف واقعیت است اما آنها با انتخاب‌های خود این تصور را به جهان القا می‌کنند.

کارگردان فیلم «گلوگاه شیطان»، تاکید کرد: در چنین شرایطی وظیفه مسئولان سینمایی است تا با انتخاب کارهای خاص و ویژه، نقشه دشمن را بر هم زده و کارهایی را روانه فستیوال‌های خارجی کنند که در آن از عزت ایران سخن گفته شود البته مطمئناً این گونه تولیدات از سوی جشنواره‌های خارجی مورد تشویق قرار نمی‌گیرند اما همین که فرصت دیده شدن این آثار فراهم شود غنیمتی است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.

وی، تاکید کرد: توصیه جدی من به مدیران سینمایی این است که تمرکز ویژه خود را روی بازار فیلم جشنواره‌ها متمرکز کنند چون در این بخش می‌توانند فرصت اکران عمومی را به دست آورند. لازم به ذکر است هر فیلم سینمایی مخاطبش مردم هستند نه عده‌ای منتقد و جشنواره، برای همین باید تلاش کنیم فیلم‌هایمان نمایش عمومی در سطح جهان داده شود اگر این اتفاق رخ دهد مطمئناً داشته‌های کشورمان در معرض دیده مردم دنیا قرار خواهد گرفت.

این کارگردان در پایان، گفت: در کشورهای غربی سعی می‌شود با غلوهای بسیار، قدرت‌های نظامی و اقتصادی آنها چندین برابر نشان داده شود، اما برخی از سینماگران ما ناآگاهانه تنها به کاستی‌هایی می پردازند که شاید در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد، اما ما در کنار برخی مشکلات، داشته‌های بسیار فراوانی داریم برای همین اگر یک فیلم درباره معضلات می‌سازیم حداقل سه کار هم درباره‌های داشته‌های خود باید تولید کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha