جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
طلاب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تلاش کنیم تا با روش های نو و خلاّق نوجوانان و جوانان را به سمت آموزه های دینی و انقلابی ترغیب نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرّم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، امروز در مراسم تلبس ۱۵ طلبه دورودی مدرسه علمیه آیت الله العظمی بروجردی (ره) در مسجد امام رضا(ع) شهرستان دورود، با تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع)، گفت: هجرت تاریخی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) برای تاریخ این مرزبوم سراسر خیر و برکت است.

وی با اشاره به اینکه امروز در جوار بارگاه نورانی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) حوزه های علمیه شکل گرفته است، افزود: امروز قم و مشهد مراکز فقاهت، اخلاق، فلسفه و عرفان هستند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حوزه های علمیه محل نشر معارف دینی و شیعی در جهان هستند، ادامه داد: طلاب و مبلغان دینی تلاش کنند تمدن اسلامی و شیعی را در سراسر جهان نشر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه طلاب حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: طلاب باید قدر جایگاه تبلیغی خود را بدانند و با اخلاق نیکو، مردم داری، سعه صدر و تسلط بر دانش فقهی و قرآنی روز پاسخگوی سؤالات و شبهات باشند.

وی با بیان اینکه آموزه های دینی و گسترش آن در جامعه از راه های رسیدن به قله های پیشرفت دینی و فرهنگی جوامع خواهد بود، گفت: تلاش کنیم تا با روش های نو و خلاق نوجوانان و جوانان را به سمت آموزه های دینی و انقلابی ترغیب نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان بر حفظ حرمت لباس روحانیت از سوی طلاب تاکید و خاطر نشان کرد: طلاب باید شأن لباس مقدس روحانیت را حفظ کنند و ساده زیستی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha