یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1033725
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
روز عرفه

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که روز عرفه روز معرفت است، گفت: این روز بزرگ آغازی برای زندگی بدون گناه و پایانی بر زندگی بدون مراعات خدا است که مسلمانان بایستی این فرصت را غنیمت بشمارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه » در بیرجند ضمن تبریک ایام ذی‌الحجه، اظهار کرد: این ماه بزرگ، یکی از چهار ماه حرام و آخرین ماه در تقویم هجری قمری است و از آنجا که مناسک حج در آن انجام می‌شود، ذی‌الحجه نام گرفته است.

وی با بیان این‌که ذی الحجه ماه ولایت است، عنوان کرد: در روز غدیر دین کامل شده و نعمت تمام می‌شود و به جهت احترام این ماه لازم است انسان با غفلت وارد این ماه نشده و با معرفت کامل از این ماه استقبال کند.

نماینده پیشین مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ذی‌الحجه از ماه‌های بسیار شریف است، عنوان کرد: دهه اول این ماه دارای فضیلت بسیار است؛ این ماه از ایام معروف سال و روزهای ویژه حج و زیارت خانه خدا است.

ابراهیمی ادامه داد: وقایع بسیار مهمی از جمله ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) با امیرالمومنین امام علی(ع) و شهادت حضرت امام باقر (ع) در این ماه اتفاق داده است.

وی اضافه کرد: عید قربان، عید غدیر، ماجرای مباهله و بسیاری از رویدادها و مناسبت‌های مهم دینی و مذهبی در این ماه قرار گرفته‌اند.

عضو روحانیت جامعه مبارزه با اشاره به اهمیت روز "عرفه" اظهار کرد: در اهمیت این روز بزرگ همین بس که گفته شده اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد غفران برای او نیست، مگر آنکه عرفه را درک کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز از روز عرفه به عنوان روز بخشایش گناهان یاد کرد و افزود: آنچه مسلم است آن که این روز بزرگ آغازی برای زندگی بدون گناه و پایانی بر زندگی بدون مراعات خدا است که مسلمانان بایستی این فرصت را غنیمت بشمارند.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید از تک تک لحظه‌های این روز بزرگ برای بخشش گناهان و همچنین اجابت دعاهای خود استفاده کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی‌ با بیان این‌که روز عرفه روز معرفت است، خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم این فرصت را که بهترین فرصت است، به ویژه از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده از دست ندهیم و به دعا و عبادت بپردازیم.

وی، روز عرفه را به عنوان یکی از اعیاد بزرگ برشمرد و گفت: اگرچه این روز بزرگ و مبارک به اسم عید نامیده نشده، ولی روزی است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره‌های جود و احسانش را برای آنان گسترده است.

ابراهیمی با اشاره به فضیلت های روز عرفه، ادامه داد: امام سجاد(ع) در روز عرفه صدای فقیری را شنید که از مردم درخواست کمک می‌کرد، به او فرمود" وای بر تو، آیا در این روز از غیر خدا درخواست می‌کنی و حال آن‌که برای بچه‌های در رحم در این روز امید می‌رود که احسان خدا شامل حالشان گردد و سعادتمند شوند."

وی، دعای عرفه را تعلیمات امام حسین(ع) دانست و یادآور شد: سبک دعای امام حسین(ع) درس بزرگی است برای همه مردم چه کسانی که در عرفه هستند و چه کسانی که در عرفه نیستند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha