سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
عمامه گذاری طلاب

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری بزرگترین جشن عمامه گذاری طلاب در کشور و معمم شدن ۳۰۰ طلبه اصفهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی در شب عید سعید غدیر در آیین هجدهمین دوره طرح ادیب(تلبس دائم) در مدرسه صدر بازار اظهار کرد: مفتخریم که بزرگترین مراسم تلبس دائم طلاب در سطح کشور را در شب عید غدیر برگزار کنیم.

وی بیان کرد: امشب نزدیک به ۳۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه اصفهان به صورت متمرکز با دست آیت الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان ملبس می شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در طرح تلبس دائم (طرح ادیب) که به صورت فشرده دردو هفته برگزار شد، مباحث مختلف کاربردی و مهارتی به شرکت کنندگان آموزش داده شد و استقبال خوبی از این طرح شد، به نحوی که عده ای درخواست تداوم برخی از این کلاس ها در حوزه علمیه داشتند.

وی اظهار کرد: امروز آنچه در سطح جامعه مهم شده است، نمادهای رفتاری است و یکی از نمادهای رفتاری لباس طلبگی و روحانیت است. این روزها تلاش دشمن را برای فرهنگ زدایی و ضدیت با حجاب زنان می بینیم.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: دشمنان اثرگذاری لباس روحانیت را درک کرده و می دانند مردم با دیدن این لباس، به یاد خدا و دین می افتند و اثر خود را در جامعه می‌گذارد.

وی یادآور شد: علمای سلف با قاطعیت و جدیت لباس روحانیت را حفظ کردند و تا پای جان ایستادند تا این نماد دینی در جامعه از بین نرود. اگر خاطرات آیت الله پسندیده و ... را بخوانیم خواهیم دید که علما چه سختی هایی برای صیانت از حرمت لباس روحانیت خاصه در دوران رضاخانی تحمل کردند.

وی ابراز کرد: اگر ما ارزش لباس روحانیت را درک کنیم به این راحتی لباس روحانیت را از تن خارج نمی کردیم، مردم با لباس روحانیت اُخت گرفته اند، بنابراین روحانیت باید با همین لباس روحانیت در بین مردم زندگی کنند، خرید بروند و معاشرت نمایند.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: امروز دشمنان روی رفتارها و نمادهای رفتاری برنامه ریزی کرده و سعی دارند از طریق رفتارها به سمت تضعیف اعتقادات مردم حرکت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha