دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
مهدی رضایی

حوزه/ مهدی رضایی گفت: تلاش برای دوری از سطحی نگری رایج در سریال «زرد» ویژگی بارز این کار است زیرا بر پایه واقعیت به موضوعات نگاه می‌کند.

مهدی رضایی، بازیگر سریال «وضعیت زرد» در گفت وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون این سریال استراتژیک گفت: این سریال با محوریت انرژی هسته‌ای ساخته شد. این کار می‌خواهد با زبان نمایش و طنز از اهمیت داشتن این انرژی حرف بزند اما در کنار این مفهوم ارزشمند، سریال تلاش دارد خانواده را هم هدف قرار دهد. در این کار می‌بینیم که برخی دانشمندان هسته‌ای بنا به دلایلی از کار بیکار شده و مجبور شده‌اند برای تامین نیاز خانواده، شغلی دیگر را تجربه کنند البته همانگونه که گفتم موضوع و محور انرژی هسته‌ای است و در کنار این موضوع به موضوعاتی دیگر از جمله خانواده توجه می‌شود.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که برای پرداختن به خانواده در این سریال پیدا کردیم پرداختن به موضوعاتی نظیر احترام به والدین است یا اینکه همسران با احترام با یکدیگر رفتار کنند. این نکات بسیار پراهمیتی است که در جامعه امروز ما توجه به آن بسیار حائز اهمیت است، البته تمام تلاش سریال این بوده راهی که برای بیان این آموزه‌ها در نظر می‌گیرد به هیچ وجه در قالب کارهای کلیشه‌ای رخ ندهد، چون تجربه نشان داده هرگاه موضوعات اخلاقی را به زبان شعار بیان کرده این با استقبال خوب تماشاگر روبه‌رو نشده‌ایم.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که تصویرسازی از یک خانواده ایرانی – اسلامی تا چه حد در سریال‌سازی امروز کشورمان دارای ضرورت است، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم آنچه که می‌خواهیم بیان کنیم باید زبانی امروزی داشته باشد یعنی نباید آن را جدا از جامعه نشان دهیم. برای نمونه اگر قرار است پوشش اسلامی را مدنظر قرار دهیم باید آن را با زبان روز انجام دهیم همانگونه که خانم داورزنی در این سریال انجام می‌دهد. وی زنی فعال در سطح جامعه است که با حفظ ظاهر اسلامی خود در تمامی فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کند. این اتفاق در دیگر آموزه‌های مورد نظر هم می‌تواند رخ دهد.

این بازیگر تصریح کرد: این سریال همچنین سعی دارد به این امر هم بپردازد که می‌توان با رعایت برخی مسائل دینی در فعالیت‌های اجتماعی دخیل شد. منظور اینکه حرمت‌هایی چون محرم یا نامحرم که در اسلام روی آن تاکید فراوان شده است در این سریال به شکل جدی مدنظر است البته همانگونه که گفتم تمام این مسائلی زمانی می‌تواند روی تماشاگر تاثیر داشته باشد که ما آن را گل درشت مدنظر قرار ندهیم.

رضایی بیان کرد: باید توجه کنیم اگر می‌خواهیم روش و سیره اسلامی را مدنظر قرار دهیم باید از تجملات بی‌مورد هم در کارهای نمایشی پرهیز کنیم البته ساده‌گرایی مدنظرمان هم می‌بایست در جامعه عینیت داشته باشد. این گفته نیز به این معنا نیست که مسئولان را ساده‌زیست نشان دهیم زیرا ممکن است در واقعیت مردم چیز دیگر را مشاهده کنند برای همین این ساده‌زیستی اگر در زندگی مردم که برای انها باورپذیر است مدنظر قرار گیرد به‌نظرم اتفاقت خوبی رقم خواهد خورد.

وی در انتها این گفت‌وگو تاکید کرد: اینکه سازنده و عوامل به موضوعی که آن را بیان می‌کنند باور داشته باشند به روی کیفیت سریال، تأثیرات عینی خود را خواهد گذاشت. این گفته را به جرات می‌گویم در سریال «وضعیت زرد» به روشنی شاهد بودیم چون هم پشت و هم جلوی دوربین تمامی آدم‌ها به آنچه که می‌گفتند باور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha