یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: در هنگام برگزاری کنگره شهدا آمار جرم و جنایت در آن زمان ۵۰ درصد کاهش یافت و جوّ شهر زمانی که رنگ و بوی شهید می گیرد اثر وضعی نیز در جامعه بر جای می گذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی تشییع پیکر شهید اسکندری که در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، از برگزاری کنگره شهدا و ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس یاد کرد و اظهار داشت: هنگام برگزاری کنگره شهدا آمار جرم و جنایت در آن زمان ۵۰ درصد کاهش یافت و جو شهر زمانی که رنگ و بوی شهید می گیرد اثر وضعی نیز در جامعه بر جای می گذارد.

وی در خصوص جایگاه شهید اظهار کرد: هر شخصی برای شهید هزینه کند سود آن را خواهد برد، ما به شهدا نیازداریم چراکه در آخرت شفاعت خواهند کرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه باید تصاویر شهید اسکندری را در جای جای شهر مشاهده کنیم، عنوان کرد: افرادی که در روز عاشورا به تشییع پیکر شهید اسکندری می روند برای اقامه نماز ظهر عاشورا باید تدابیری اندیشیده شود تا به حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگردند.

سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در ادامه این جلسه مطرح کرد: شهید اسکندری ویژگی متفاوتی با سایر شهیدان داشت وقتی به شهادت رسید، تحول و شور عاشورایی در شیراز ایجاد کرد، شورآفرینی عاشورایی مجدد را در زمان تشییع خواهیم داشت.

رضا محمدیان رئیس هیئات مذهبی استان فارس همچنین خاطرنشان کرد: شهید عاشورایی به من هیئتی نیاز ندارد بلکه این ما و امثال کما است که به این شهید و امام حسین(ع) نیازمندیم.

همچنین علیرضا صحرائیان، معاون آستان مقدس احمدی و محمدی نیز گفت: به هر شکل ممکن تمام امکانات آستان مقدس در خدمت تشییع شهید خواهد بود و مراسم تشییع شهید اسکندری با حضور خدام افتخاری برگزار خواهد شد.

در پایان این جلسه ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز افزود: نصب پوستر روی اتوبوس ها و تاکسی ها می تواند تاثیرگذار باشد و باید به سمت عزاداری تمرکزی برویم و این یک دغدغه برای نماینده ولی فقیه در فارس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha