یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
استاد محمدرضا حکیمی و برادرش حجت الاسلام والمسلمین محمد حکیمی

حجت الاسلام والمسلمین محمد حکیمی برادر مرحوم استاد محمدرضا حکیمی در بیانیه ای اعلام کرد: به طور جدّ یادآوری می شود که فعالیت هیچ موسسه، خیریه، مدرسه یا هر نهاد دیگری منتسب و تحت نظر ایشان نیست و با موسسه "الحیات" نسبتی ندارد و مورد تأیید موسسه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حکیمی برادر مرحوم استاد محمدرضا حکیمی، در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن نخستین سالگرد درگذشت استاد حکیمی، آورده است: موسسه فرهنگی-هنری الحیات به عنوان مرجع اختصاصی و مرکز نشر و ترویج آثار و اندیشه‌ های استاد در نخستین سالروز درگذشت ایشان قصد دارد که اولویت اقدامات و فعالیت‌های موسسه را بر مدار «ارائه خدمات عام‌المنفعه فرهنگی» و تبیین اندیشه های ایشان قرار دهد؛ تولید و انتشار رایگان نرم‌افزار دایرةالمعارف الحیات و مجموعه آثار استاد حکیمی را راه اندازی کند و نیز راه‌اندازی سایت الحیات برای همین آرمان را پیگیری نماید.

در بخشی از بیانیه با اشاره به این که «هنوز باورمان نیست که چنین شخصیتی را از دست داده ایم»، آمده است: ایشان در دوران زندگی خویش همواره در اندیشه انسانها بود، و با دردِ انسانها زیست و از پیوند دین با انسانیت سخن گفت و در این راه همواره خود و قلمِ خود را برای تبیین فرهنگ انسان‌ساز تشیع، ویژه ساخت.

در بخش دیگری از بیانیه با تأکید بر این که موسسه الحیات با تکیه بر مشیِ «مردمی و انسانگرایی» او، اقداماتی را با همان انگیزه ها، پیشِ رو قرار داده و به دور از تشریفات و عرف مرسوم همایش‌ها و بزرگداشت‌های پرهزینه به نکوداشت ایشان پرداخته، افزوده است: بر این باوریم او را پس از مرگش همانگونه باید دید که خود آنگونه زیست. آنگاه که از پذیرش جایزه تجلیل از پیشکسوتان جشنواره علوم انسانی فارابی سر باز زد نوشت: «تا هنگامی که در جامعه ما فقر و محرومیت مرئی و نامرئی بیداد می‌کند، برگزاری چنین جشنواره‌هایی از نظر اینجانب در اولویت نیست...»

در ادامه بیانیه به رویکرد موسسه الحیات اشاره شده و آمده است: موسسه فرهنگی-هنری الحیات در نخستین سالروز درگذشت ایشان قصد دارد که اولویت اقدامات و فعالیت‌های موسسه را بر مدار «ارائه خدمات عام‌المنفعه فرهنگی» و تبیین اندیشه های ایشان قرار دهد؛ تولید و انتشار رایگان نرم‌افزار دایره‌المعارف الحیات و مجموعه آثار استاد را راه اندازی کند و نیز راه‌اندازی سایت الحیات برای همین آرمان را پیگیری نماید و حمایت مادی و معنوی از روشهایی که همین ویژگی را داشته باشد در برنامه ها قرار دهد.

موسسه از برگزاری هرگونه نشستهایی که این ویژگی ها را داشته باشد قدردانی و برای سامان یابی و غنای بیشتر آنها تلاش می کند. همچنین کوشش خواهد شد که تلاشهای اصولی در راستای نشر آثار ایشان انجام شود که جزئیات آن در فضای مجازی و سایت "الحیات" به اطلاع عموم علاقه‌مندان خواهد رسید.

در پایان بیانیه تصریح شده است: به طور جدّ یادآوری می شود که فعالیت هیچ موسسه، خیریه، مدرسه یا هر نهاد دیگری منتسب و تحت نظر ایشان نیست و با موسسه "الحیات" نسبتی ندارد و مورد تایید موسسه نیست.

محمد حکیمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha