یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
1

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: همانگونه که پاسداشت شهدا یک تکلیف است، پاسداشت آزادگان و خانواده‌های آنها نیز یک تکلیف ملی، دینی و عقلانی برای ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تجلیل از آزادگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس و امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همچنین جمعی از آزادگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی در این مراسم گفت: یکی از خاطره‌انگیزترین، خوشایندترین و ماندگارترین روزهای ملت ایران ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹، سالروز بازگشت آزادگان به کشور است. شیرینی آن لحظات فراموش نشدنی است. همانگونه که پاسداشت شهدا یک تکلیف است، پاسداشت آزادگان و خانواده‌های آنها نیز یک تکلیف ملی، دینی و عقلانی برای ما است.

وی افزود: همه دنیا می‌دانند که ما در دفاع مقدس مظلوم واقع شدیم چون آمادگی جنگ و دفاع از کشور را نداشتیم. دشمن سعی داشت ما را غافلگیر کند اما به لطف الهی در نهایت خودش غافلگیر شد. برخلاف تجزیه تحلیل‌های ابتدای جنگ، هرچه گذشت دشمن احساس کرد چاره‌ای غیر از تحمل شکست ندارد و بالاخره مقاومت ملت، رزمندگان، آزادگان و شهدای ما دشمن را تسلیم کرد. این جزو اتفاقات بی‌بدیل در تاریخ است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: این پیروزی نتیجه مقاومت صادقانه ملت ایران بود. نقش آزادگان به هیچ وجه نباید در این پیروزی فراموش شود. آزادگان در خاک و در زندان‌های دشمن در حال نبرد با آنها بودند و به نوعی شکست اراده حزب بعث، از زندان‌های خودشان آغاز شد. آنها وقتی دیدند اینها که در زندان هستند تسلیم نمی‌شوند، پس قطعا کسانی که در جبهه‌ها می‌جنگند شکست ناپذیر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی خاطرنشان کرد: ما آزادگان را آموزگاران مقاومت صادقانه می‌دانیم. آنها استاد ایستادگی در برابر دشمنان هستند. باید کاری کنیم خاطرات آزادگان نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود. چنانچه این کار را نکنیم بدهکار کسانی هستیم که با همه وجود به میدان رفتند و هرچه داشتند برای دفاع از این کشور و مردم گذاشتند.

گفتنی است؛ در پایان با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهدای لوح یادبود از آزادگان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha