سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
غبارروبی مزار شهدای مدفون در گلزار شهدای امام زاده جعفر(ع)

حوزه/ مزار شهدای دهستان نیزار مدفون در گلزار شهدای امام زاده جعفر علیه السلام با حضور خانواده های شهدا، برخی از مسئولان استان قم ، اعضای ستاد یادواره شهدای دهستان نیزار و مردم منطقه غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آستانه برگزاری دهمین یادواره ۶۳ شهید از ۲۱ روستای دهستان نیزار استان قم، آیین عطرافشانی و اهدای گل به مزار شهدای مدفون در گلزار شهدای امام زاده جعفر(ع) عصر یکشنبه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور خانواده های شهدا برگزار شد، از مقام ۲۸ شهید تقدیر به عمل آمد، حجج اسلام کتابچی، امام جمعه سابق سلفچگان، جوشقانیان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع)، جبارزاده، امام جمعه موقت سلفچگان و امیری، رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه شهید عربی و همچنین آقایان دکتر خوش گفتار، رییس کنگره شهدای استان قم، سرهنگ جعفری، فرمانده ناحیه امام حسن(ع)، باقری، فرمانده حوزه شهید عربی، دکتر محبوبی، مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری قم و دکتر گراوند، بخشدار سلفچگان نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام جوشقانیان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم در راستای ستاد برگزاری کنگره شهدای استان قم برگزار می شود که از منطقه دهستان نیزار، ۲۸ شهید در گلزار شهدای امام زاده جعفر(ع) قم دفن هستند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: یادواره شهدای دهستان نیزار کار ارزشمندی است که از سوی مردم شهید پرور این منطقه برگزار می شود و حضور بر مزار شهدا در معیت مادران و خواهران شهدا نیز برکت خاصی به این مراسم داد.

دکتر گراوند، بخشدار سلفچگان نیز در در حاشیه برگزاری این مراسم معنوی گفت: هر چه کار کنیم، نمی توانیم قدمی از قدم های شهدا را جبران کنیم. باید هر کاری که از ما بر می آید، برای بازماندگان شهدا انجام دهیم.

وی با بیان این که همه ما تا آخر عمر مدیون خون شهدا و خانواده ها و پدر و مادر آنها هستیم، گفت: حقی که شهدا بر گردن ما دارند، چیزی نیست که بتوانیم در قالب جملات آنها را بیان کنیم، هرچه در این مسیر تلاش کنیم، تنها گوشه از این حق ادا می شود.

خاطرنشان می شود، مراسم اختتامیه دهمین یادواره جامع شهدای دهستان نیزار در آخرین جمعه ماه محرم چهارم شهریورماه، با حضور خانواده شهدا مسئولین کشوری و لشکری و مردم منطقه در امامزاده عبدالله(ع) قم برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha