پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید در درون دولت بازسازی انقلابی انجام شود، البته این بازسازی باید عقلانی و فکورانه باشد و در مدیریت کشوری، تحرک انقلابی صورت بگیرد که خوشبختانه این حرکت در دولت سیزدهم آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، امروز در آغازین روز هفته دولت در مراسم غبارروبی مزار شهدا در وادی رحمت تبریز گفت: شهیدان رجایی و باهنر در واقع تشکیل دهندگان دولت ایران پس از توطئه های بسیار دشمنان بودند و دولت رجایی که دولتی مکتبی بود در آن دوران بحرانی، با تمام توان و تلاش برای خدمت به نظام، صادقانه عمل کرد.

وی، هفته دولت را هفته اقتدار و پیروزی دولتی عنوان کرد که از حمایت و پشتیبانی مردمی برخوردار است، گفت: دولت خدمتگزاری به مردم را همچون شهیدان رجایی و باهنر الگوی خود قرار داده و بدون منت در این مسیر گام برمی دارد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: باید در درون دولت بازسازی انقلابی انجام شود، البته این بازسازی باید عقلانی و فکورانه باشد و در مدیریت کشوری، تحرکی انقلابی صورت بگیرد که خوشبختانه این حرکت در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی بر عدالت ورزی و کاهش فاصله طبقاتی نیز تاکید کرد و گفت: این مهم از اولویت های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای دولت سیزدهم است و دولت در این راستا باید فساد ستیزی را که از وظایف اصلی قوه مجریه است سرلوحه خود قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، ایجاد تحول در قوه مجریه را وابسته به قانونگرایی دانست و افزود: انضباط مالی، برطرف ساختن زمینه های فساد و جلوگیری از تعارض منافع از دیگر اولویت های دولت طبق فرمایشات رهبری است.

امام جمعه تبریز به مقوله فرهنگ و رسانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: عرصه فرهنگی کشور که از مقوله های مهم به شمار می رود به بازسازی انقلابی و حرکت انقلابی نیاز دارد.

وی همچنین بر تحرک در عرصه دیپلماسی و مضاعف شدن اقدامات صورت گرفته در این عرصه تاکید کرد و خواستار تقویت جنبه اقتصادی در مقوله دیپلماسی و سیاست خارجی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به عملکرد یکساله دولت نیز اشاره کرد و گفت: هر چند دولت در این یکسال کارنامه موفقی داشته است، ولی نباید برخی اقدامات همچون اصلاح ارز ترجیحی، موجب ضربه زدن به پایگاه مردمی دولت شود.

امام جمعه تبریز بر تقویت روحیه ایستادگی در برابر دشمنان و پایبند بودن به عهد و پیمانی که با شهدا بسته شده است تاکید کرد و افزود: نباید لحظه ای در راه به ثمر رسیدن اهداف بالای شهیدان دریغ کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha