جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
خالق پور

حوزه/ سرکنسول عراق در مشهد مقدس، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، جانشین ریاست جامعةالمصطفی، دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه جانشین ریاست المصطفی در این دیدار آقای عبدالکریم البصری، به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و فعالیت های علمی و آموزشی این مرکز در سراسر جهان پرداخت و اظهار داشت: امروز علاوه بر صدها واحدها داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، نزدیک به هزار واحد آموزشی و پژوهشی توسط دانش آموختگان جامعةالمصطفی اداره می شود که این مراکز نیز به شکلی تحت پوشش المصطفی قرار دارند.

وی، رسالت جامعةالمصطفی را نشر معارف قرآنی و اهل بیتی در قالب رشته های آموزشی به فراگیران خواند و یادآور شد: تاکنون ده ها هزار نفر از فراگیران در جامعةالمصطفی، علاوه بر یادگیری زبان فارسی و عربی، با علوم و معارف اسلامی نیز به خوبی آشنایی یافته اند و هم اکنون در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و... در کشورهای خود مشغول به خدمت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با اشاره به تحصیل و دانش آموختگی هزاران نفر از طلاب کشور عراق در جامعةالمصطفی، ابراز داشت: گسترش همکاری ها و ارتباطات با مراکز علمی کشور عراق مورد توجه جامعةالمصطفی قرار دارد و آمادگی داریم در حوزه های مختلف علمی، دانشگاهی، فرهنگی و... فعالیت خود را در کشور برادر و همسایه عراق توسعه دهیم.

وی یکی از ظرفیت های دانش آموختگان جامعةالمصطفی را فعالیت در زمینه توریسم زیارتی دانست و گفت: شماری از دانش آموختگان المصطفی در زمینه راه اندازی کاروان های زیارتی و سیاحتی به فعالیت اشتغال دارند و طلاب عراقی نیز با مساعدت مسئولان مربوطه می توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، در این عرصه خدمت نمایند.

جانشین ریاست المصطفی با اشاره به فرارسیدن ایام زیارت اربعین حسینی، تصریح کرد: مسئله اربعین از دو جهت برای ما حائز اهمیت است. نخست زیارت عتبات عالیات در این ایام و دوم فراگیری یک دوره مهارتی در حوزه فرهنگی توسط طلاب غیرایرانی که می تواند اندوخته ارزشمندی برای آنان به شمار آید. طلاب المصطفی، به ویژه طلاب کشورهای غیرمسلمان، با شرکت در این مراسم می توانند با بسیاری از معارف و فعالیت های فرهنگی مرتبط با مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به خوبی آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در پایان تاکید کرد: سالانه چندین هزار نفر از طلاب غیرایرانی به همراه خانواده های خود در این مراسم با شکوه شرکت دارند و با توجه به آثار جهانی این مشارکت و تاثیرات بین المللی آن، امیدواریم تسهیلاتی توسط مسئولان کشور عراق برای این طلاب لحاظ شود.

سرکنسول عراق در مشهد نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با جانشین ریاست المصطفی، خاطرنشان کرد: زیارت اربعین دارای ابعاد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی گسترده ای است و حتی در چند سال اخیر، با وجود تاثیر شیوع جهانی بیماری کرونا، این آیین مذهبی همچنان با استقبال گسترده مواجه بوده است. ما نیز تسهیل ارائه خدمات کنسولی به زائران حسینی را رسالت خود می دانیم.

آقای البصری ضمن تقدیر از دستاوردهای علمی و آموزشی جامعةالمصطفی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی عرصه جدیدی را در زمینه نشر علوم اسلامی و معارف اهل بیت(علیهم السلام) در جهان رقم زده است و طلاب و دانش آموختگان المصطفی در مباحث ارائه خدمات کنسولی، مورد توجه ویژه ما قرار دارند.

گفتنی است در این جلسه توافقاتی برای سهولت در ارائه خدمات کنسولی به طلاب غیرایرانی جهت شرکت در مراسم زیارت اربعین حسینی صورت پذیرفت.

همچنین در بخشی از این جلسه، برخی مسائل مرتبط با دانشجویان و طلاب عراقی حاضر در ایران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha