شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
استوار میمندی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس گفت: در زیارت نامه نبی مکرم اسلام از راه دور، اینگونه حضرت را خطاب می‌کنیم که "السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا السِّرَاجُ الْمُنِیرُ"یعنی سلام بر تو که چراغ روشنی بخش و نور دهنده هستی، این بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما کرامت فرموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس پیش از ظهر امروز در حاشیه راهپیمایی اعتراضی که با عنوان امت رسول الله در شهر سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن شهادت پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: در زیارت نامه حضرت رسول(ص) از راه دور وارد شده که در هر کجا بودید، می‌توانید پیامبر(ص) را زیارت کنید.

وی افزود: در زیارت نامه نبی مکرم اسلام از راه دور، اینگونه حضرت را خطاب می‌کنیم که "السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا السِّرَاجُ الْمُنِیرُ"یعنی سلام بر تو که چراغ روشنی بخش و نور دهنده هستی، این بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما کرامت فرموده است.

مدیر حوزه علمیه فارس شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) را نور دانست و عنوان کرد: نبی مکرم اسلام(ص)، سراج منیر و چراغ روشنی بخش است، در فراز بعد عرض می‌کنیم ای کسی که نور او، نور خداوند است که طلب روشنایی با او می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آن کسی می‌تواند مسیر را در بی‌راهه‌ها برای ما آشکار کند که از طرف خداوند این ماموریت را پیدا کرده باشد و آنها انبیای الهی، اولیا و امامان معصوم هستند، لذا در زیارت نامه امام رضا(ع) در آن بخشی که زیارت وارث آغاز می‌شود، اینگونه سلام می‌دهیم، سلام بر تو ای آقایی که نور خداست در ظلمت و تاریکی زمین، اولیای حق انبیا و اوصیا فقط برای معنویت در آخرت نیامده‌اند، بلکه آمده‌اند تا مسیر را در همین دنیا به ما یاد دهند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار با بیان اینکه بشریت تشنه تمسک به سراج منیر پیامبر(ص) است، تصریح کرد: برخی مواقع در رویدادها راه را گم می‌کنیم، هنرپیشه‌ای که معلوم نیست دین خود را از کجا گرفته، خود را مرجع روشن کننده مسیر برای ما می‌داند.

وی همچنین در واکنش به پیام‌های تحریک آمیز یکی از بازیکنان در حوادث اخیر، گفت: بازیکن ورشکسته زمین گیر شده، مرجع تشخیص حق و حقیقت برای عده‌ای شده است، خداوند متعال رسول و اوصیای خود را برای هدایتگری معرفی کرده است، نه هنر پیشه و نه شخصیت سیاسی و نه بازیکن قابلیت هدایت گری را ندارند، بلکه این رسول گرامی اسلام(ص) است که اسوه حسنه می‌باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس، رسول گرامی اسلام(ص) را اسوه حسنه دانست و افزود: چراغ راه و سراج منیر پیامبر(ص) اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha