یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ت

حوزه/ همایش آموزشی مسئولین هیئات مذهبی کاشان شب گذشته به مناسبت هفته وحدت با موضوع بررسی و تقویت وحدت اسلامی در سالن فرهنگسرای فیض با سخنرانی حجت الاسلام کوثری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همایش آموزشی مسئولین هیئات مذهبی شب گذشته به مناسبت هفته وحدت با موضوع بررسی و تقویت وحدت اسلامی در سالن فرهنگسرای فیض با سخنرانی حجت الاسلام کوثری برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کوثری استاد حوزه علمیه، به تبیین وضعیت کنونی جهان اسلام و موقعیت فرق اسلامی در برابر چالش‌های فزاینده دنیای غرب و استکبار پرداخت و با بیان اینکه تلاش دشمن برای فاصله انداختن بین مذاهب اسلامی با اتکا به اختلافات آداب مذهبی است، اظهار داشت: شیعه به برکت اهل بیت(ع) از روایات و آثار قوی، جذاب و با توانایی اثرگذاری بالا برخوردار است که برجسته‌ترین آن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است که قادر است دل‌های مشتاق معنویت را به سوی خود بکشاند.

وی افزود: امروز در جهان هیچ مذهب یا فرقه‌ای را نمی‌توانید مثال بزنید که شخصیت‌های ممتازی در ردیف حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) داشته باشند تا بتوانند تمثال و الگوی روشنی را در مقابل دیدگان جهانیان قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: شعاع وجودی معصومین(ع)، چنان درخشنده و فروزان است که امروز مردم با هر فرقه و آیینی خود را مشتاق و محّب آنها نشان می‌دهند و دشمن به دنبال وارونه کردن این دل‌های مشتاق است تا شیعه در دایره‌ای تنگ‌تر به حیات خود ادامه دهد.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در مقاطعی از تاریخ بعضی از فرق و مذاهب اهل سنت حافظ و حامل معارف شیعه بودند و حتی از پایگاه‌های شیعه حراست کرده‌اند و بزرگانی همچون آیت الله بروجردی برای توسعه این نگاه اقدام کردند و تلاش نمودند تا شیعه در گستره جهان اسلام به خوبی معرفی شود و فرصت گسترش معارف تشیع با دامن زدن به فرقه گرایی و اختلافات از دست نرود.

حجت الاسلام کوثری در بخش دیگر از سخنان خود به تحلیل رفتارهای تفرقه افکنانه توسط بعضی از تریبون‌های مذهبی پرداخت و گفت: لازم است تا نقش آنها را در در تحقق اهداف دشمن برای حفظ فاصله بین مذاهب تبیین کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha