جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
کد خبر: 1048254
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
زارعی

حوزه/ یک کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: هنر می‌تواند با بهره بردن از مفاهیم دینی و قومی ابزاری در جهت اشاعه فرهنگ باشد.

کوروش زارعی، کارگردان و بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: در میان هنرها، هنرهای نمایشی ظرفیت بسیار بالایی برای اشاعه مفاهیم دینی و ارزشی دارا هستند؛ ابزاری که متاسفانه آنچنان که باید در کشور ما در جهت تبلیغ آموزه‌های انقلابی از آن بهره برده نشده است. دلیل این موضوع نیز تنها به یک نهاد خاص مختص نمی‌شود بلکه این کم کاری در میان تمامی مراکز فرهنگی دیده می‌شود.

وی افزود: این روزها در ایام هفته وحدت هستیم. وحدت در کشور ما یکی از اصول اولیه و اساسی است که مقام معظم رهبری بارها روی آن تاکید داشته‌اند اما اگر نگاهی به تولیدات نمایشی بیندازید متوجه خواهید شد در میان تولیدات نمایشی کمتر آثاری هستند که در آن به موضوع وحدت توجه شده باشد.

این بازیگر ادامه داد: وحدت زمانی در هنر جاری و ساری خواهد شد که قومیت‌ها و ادیان مختلف در کارهای نمایشی بیشتر دیده شود. در جشنواره تئاتر فجر امسال که بنده دبیری آن را بر عهده دارم کاری از ارامنه حضور دارد که تمام عوامل آن از هموطنان مسیحی هستند. این آثار در جامعه احساسی خوب ایجاد می‌کند زیرا سبب می‌شود مردم احساس وحدت و یکپارچگی کنند.

زارعی با تاکید بر پرهیز از هرگونه مسائل تفرقه انگیز در هنر بیان کرد: در کارهای نمایشی ممکن است برخی بی‌مبالاتی ها منجر به اتفاقات ناخوشایند شود. پس حتماً باید از هرگونه مسئله تفرقه‌آمیز قومی یا مذهبی در آثار نمایشی پرهیز کرد. برای رسیدن به این خواسته نیاز است افرادی که ساخت این دست تولیدات را بر عهده می‌گیرند آگاهی کافی دینی و قومی را در حیطه کاری خود داشته باشد.

وی در انتهای این گفت‌وگو پیرامون کارکرد تئاتر در تبیلغ موضوعاتی نظیر وحدت در امت اسلامی گفت: در میان تمامی هنرها، تئاتر نقشی بسیار تاثیرگذار در تبلیغ مفاهیم دینی و اخلاقی دارد چون به صورت زنده و مستقیم به بیننده منتقل می‌شود. در چنین فضایی معتقدم توجهات نسبت به این هنر کم رنگ بوده است!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha