یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1048666
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
تصاویر/ برگزاری تجمع اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت اقدامات وحشیانه آل سعود در مدرسه فیضیه

حوزه/ براستی این همه هجمه علیه روحانیت برای چیست؟ این همه سناریوسازی و دروغ پردازی علیه روحانیت برای چیست؟ جواب آسان است، زیرا دشمن می داند روحانیت می تواند مردم را برای مقابله با نظام استکبار جهانی بسیج کند؛ زیرا می داند که روحانیت در چارچوب تشکیل نظام اسلامی از ملت های مظلوم منطقه و جهان دفاع خواهد کرد.

خبرگزاری حوزه | امروز نوک پیکان حملات دشمن" روحانیت دینی" را نشانه رفته است. روحانیتی که در طول تاریخ، همواره از دین مبین اسلام حراست کرده و ماموریت تبیین و تبلیغ دین را به خوبی انجام داده است.

روحانیت همیشه مانع اصلی اهداف شوم دشمن علیه ملت های اسلامی بوده است و نهضت هایی مانند تنباکو و مشروطه و در نتیجه نهضت انقلاب اسلامی ایران مرهون جانفشانی ها و فداکارهای علما و روحانیت است.

همانطور که رهبری حضرت موسی (علیه السلام) به حیات سیاسی حکومت فرعون پایان داد، رهبری امام خمینی (قدس سره) باعث پایان دادن به حکومت دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی شده است. بنابراین دشمن، قدرت نرم روحانیت را تجربه کرده و زخم های عمیقی از آن خورده است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که امروز تخریب روحانیت در دستور کار رسانه های معاند و ضد انقلاب بوده و راهبرد دشمن تلاش برای تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه است. کلید واژه «رژیم آخوندی» و شعارهای هنجارشکن علیه روحانیت، حکایت از کینه توزی عمیق دشمن علیه اسلام ناب محمدی است.

براستی این همه هجمه علیه روحانیت برای چیست؟ این همه سناریو سازی و دروغ پردازی علیه روحانیت برای چیست؟ جواب آسان است، زیرا دشمن می داند روحانیت می تواند مردم را برای مقابله با نظام استکبار جهانی بسیج کند؛ زیرا می داند که روحانیت در چهارچوب تشکیل نظام اسلامی از ملت های مظلوم منطقه و جهان دفاع خواهد کرد.

او می داند روحانیت، رسالت هدایت بشریت را به دوش گرفته است و مطلع است که کارویژه روحانیت، ارجاع مردم به قرآن، عقل و فطرت است.

روحانیت به اذعان دشمن، مزاحم چپاول گری و غارتگری استکبار جهانی است. به همین دلیل گاهی به دنبال اجرای پروژه سکولاریسم حوزه های علمیه است. گاهی به دنبال نفوذ و چند قطبی سازی در سازمان روحانیت می باشد و گاهی به دنبال تحمیل اسلام نمادین منهای معنویت است و امروز به دنبال اجرای پروژه " قداست زدایی از دین" است و به خوبی می داند لازمه بی دین کردن جامعه، شکستن حرمت شخصیت های دینی است و بسیار روشن است که عادی سازی اهانت به علمای دین، نتیجه ای جز تضعیف دین و حکومت اسلامی ندارد.

حقیقت آنکه امروز دشمن با جنجال سازی و آشوب گری به دنبال تحریم علم و معنویت است و حوزه علمیه که به تعبیر رهبر انقلاب مادر نظام و مسئول دینداری جامعه است در چنین شرایطی وظایف بسیار سنگینی دارد. البته حضور روحانیت در عرصه آموزش و پرورش اگر چه دیر هنگام بوده اما یک حرکت مبارکی است و نباید به همین عرصه متوقف شود.

حضور فعال روحانیت در رسانه، هنر، مسجد، مدرسه، دانشگاه و سایر عرصه های مورد نیاز کشور یک واجب اجتماعی است. امروز روحانیت باید بتواند به نیازهای جامعه اسلامی پاسخ دهد و فراتر از آن باید خود را برای حضور در عرصه های بین المللی و پاسخ به نیازهای جهان بشریت آماده کند و مهم ترین وظیفه روحانیت تبیین زیبایی های اسلام ناب محمدی و مبارزه فرهنگی با اسلام های جعلی، اموی، آمریکایی و تشیع انگلیسی است.

اسلام ناب محمدی یعنی استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم. اسلام ناب محمدی یعنی اعتقاد به حاکمیت معنویت و اخلاق در همه شوون زندگی فردی و اجتماعی. اسلام ناب محمدی یعنی اسلام حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) در مبارزه با اشرافی گری و تجمل گرایی. اسلام ناب محمدی یعنی اسلام حضرت حسین بن علی (علیه السلام) در مبارزه با فساد اجتماعی و سیاسی. اسلام ناب محمدی یعنی اسلام حضرت بقیة الله الاعظم (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) برای گسترش عدالت و معنویت در سطح جهانی و دشمن با ابزارهای نوین رسانه ای و نا امن سازی جوامع اسلامی به دنبال نابودی اسلام ناب محمدی است و روحانیت پرچمدار همین اسلام و مفتخر به دفاع و نصرت دین خدا است‌ و الحمدلله رب العالمین.

علی صالحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha