دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
موسویان

حوزه/ مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران تصریح کرد: اهمیت روایت اول در رسانه در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی، انکارناپذیر است.

دکتر سید مرتضی موسویان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت روایت نخست در تحولات و قضایای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور اظهار داشت: ما باید ضمن اهتمام در بیان روایت اول، با تبیین واقعیت ها و پرداختن درست به مشکلات و نقاط ضعف، زمینه ساز ارتقای سرمایه اجتماعی باشیم و این گونه باعث بازگشت اعتماد عمومی به رسانه شویم.

وی افزود: از آن سو طبعاً وقتی اعتماد افراد به رسانه های داخلی کمتر شود، لاجرم رجوع به رسانه های دیگر بیشتر می شود و آن ها روایت خودشان را بیان می دارند که چه بسا با واقعیت، فاصله قابل توجهی هم داشته باشد.

وی همچنین بیان داشت: در قضایای اخیر کشور یکی از مباحثی که باید به شکل درست و سریع بدان پرداخته شود، بحث مربوط به عزم جدی در راستای مبارزه با بی عدالتی ها و تبعیض هاست، چرا که این مسایل باعث کاهش سرمایه اجتماعی می شود.

این مدرس و پژوهشگر سواد رسانه خاطرنشان کرد: از سویی باید صحبت ها و سوالات مردم و نسل جدید را شنید و پاسخ قانع کننده ای برای آنها داشت و از ظرفیت های رسانه ای برای این منظور به شکل مناسبی استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha