سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
دیدار مدیران، مبلغین و اساتید حوزه علمیه خواهران استان با نماینده ولی فقیه در خوزستان

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان خوزستان از بومی‌سازی برنامه های فرهنگی و تربیتی در حوزه علمیه خواهران خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، خانم فاطمه مطوس، سرپرست حوزه علمیه خواهران استان به همراه مدیران، مبلغین توانمند و اساتید حوزه علمیه خواهران استان خوزستان امروز با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.

در این نشست، سرپرست حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به اینکه خوزستان سومین استان از لحاظ جمعیت طلبه در سطح کشور است، اظهار داشت: در زمینه آموزش سعی شده با اولویت بندی کارها پیش برود و نسبت به جریانات، فرقه های انحرافی و مهدویت افراد توانمندی تربیت شده اند.

وی بیان کرد: در زمینه برنامه های فرهنگی در سطح استان خوزستان، نشستی با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزار و پیرامون برنامه های مختلف از جمله اجرا و تقویت ویژه برنامه های قرآنی گفت‌وگو شد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان خوزستان ایجاد تحول برای بانوان را از دغدغه های مهم برای حوزه علمیه خواهران معرفی کرد و ادامه داد: باتوجه به رویکرد جدید دشمن نسبت به بانوان و تمرکز آن بر روی بانوان، برنامه ها از درون مدارس علمیه به سطح شهر انتقال پیدا کرده است.

خانم مطوس عنوان کرد: در زمینه پژوهش، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، نشست های علمی، همایش ها و فراخوان های علمی برنامه های ابلاغی وجود دارد اما در سطح حوزه علمیه خواهران خوزستان آنها را بومی سازی کردیم.

وی با تأکید براینکه به دنبال توانمندسازی و ورود طلاب خواهر به عرصه تبلیغ از سال های ابتدایی طلبگی هستیم، اظهار کرد: به تمامی مدیران مدارس و اساتید این مأموریت واگذار شده و رویکرد اصلی آن در سطح جامعه و فضای مجازی خواهد بود.

سرپرست حوزه علمیه خواهران خوزستان، "حمایت از مهدکودک های حوزه علمیه"، "پشتیبانی از حلقه های توانمند عرصه پژوهش"، "تقویت تعامل با دفاتر امام جمعه شهرستان ها"، "حمایت از برنامه های ورزشی و تفریحی طلاب" از جمله پیشنهاد و درخواست ها است.

در ادامه نیز خانم موسوی جزایری، مدیر مرکز تخصصی سطح چهار حوزه علمیه خواهران اهواز بیان کرد: در این مرکز در سطح سه، ۵ رشته درسی فعال است و شامل "فقه و اصول، تفسیر قرآن، مشاوره، اخلاق اسلامی، کلام اسلامی" می باشد.

مدیر مرکز تخصصی سطح چهار حوزه علمیه خواهران اهواز ادامه داد: در مقطع سطح چهار نیز رشته های فقه و خانواده نیز فعالیت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha