یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
مرکز نیکوکاری

حوزه/ معاون امور طلاب حوزه علمیه استان بوشهر از راه اندازی مرکز نیکوکاری آیت الله شهید شیخ ابوتراب عاشوری در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی زارع معاون امور طلاب حوزه علمیه استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر از راه اندازی مرکز نیکوکاری شهید شیخ ابوتراب عاشوری در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد و گفت: این کار با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر و به منظور کمک به طلاب در زمینه های مختلف انجام می شود.

وی با بیان اینکه کمک خیرین می تواند در راه اندازی این مرکز نیکوکاری بسیار مؤثر باشد، افزود: راه اندازی مرکز نیکوکاری در حوزه علمیه استان می تواند نقش مهمی در فقرزدایی و محرومیت زدایی داشته باشد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت این مرکز نیکوکاری عمدتا در زمینه فرهنگی است، اظهار کرد: فعالیت ها بیشتر در قالب محرومیت زدایی و به توجه به فعالیت های فرهنگی است.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه فعالیت این مرکز می تواند به کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان نیز کمک کند، افزود: حوزه علمیه می تواند با برگزاری دوره های مشاوره برای مددجویان از بسیاری از آسیب های فرهنگی که ممکن است در خانواده ها به وجود آید یا وجود داشته باشد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کمک به گسترش مراکز نیکوکاری در مدارس از برنامه های حوزه علمیه است، گفت: حوزه خیر و احسان به گستردگی عواطف انسانی، معارف و اخلاق اسلامی است و ایجاد ساز و کارهای مردم نهاد و مبتنی بر جمع های کوچک و محلی، دقیق ترین راهبردی است که با توجه به این گستردگی می توان برای پیشبرد آن در نظر گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha