چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
عباسعلی پور

حوزه/ حجت الاسلام عباسعلی پور گفت: حضرت زهرا (س) افتخار عالم است و علمای شیعه، سنی، مسیحی و یهودی در مورد حضرت کتاب نوشته اند و هر کسی که به دین آسمانی قائل باشد به حضرت زهرا (س) افتخار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور شامگاه سه‌شنبه در مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها که در مسجد یا زهرا سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، با بیان‌که هر اندازه از فضائل حضرت زهرا (س) را بیان کنیم باز نخواهیم توانست قطره ای از دریای معارف حضرت را وصف کنیم، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) افتخار عالم است و علمای شیعه، سنی، مسیحی و یهودی در مورد حضرت کتاب نوشته اند و هر کسی که به دین آسمانی قائل باشد به حضرت زهرا (س) افتخار می کند.

وی اضافه کرد: اهل بیت نه فقط افتخار شیعه و مسلمین و موحدین، بلکه افتخار عالم هستند و این مطلب از سخنان اهل علم به دست می آید و در بین اهل بیت زهرای مرضیه سلام الله علیها افتخار ارض و عرش است و حضرات معصومین به ما دستور دادند هر وقت خواستید دعا کنید به فاطمه (س) متوسل شوید.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: علت سفارش اهل بیت به لزوم توسل به زهرا سلام الله علیها این است که حضرت محور خلقت عالم است و این مسئله در حدیث " لولاک" به وضوح بیان شده است.

وی گفت: در روایات است که ثواب خواندن تسبیحات حضرت زهرا (س) بعد از نماز واجب بالاتر از هزار رکعت نماز مستحب است و در بین تمام مذاهب در عالم فقط شیعه است که چنین مقتدایی دارد و بجز امام علی (ع) هیچ رهبر مذهبی وجود ندارد که دشمنانش در مورد فضائل آن‌ ۷۰ جلد کتاب نوشته باشد.

حجت الاسلام عباسعلی‌پور با بیان این‌که‌ بر اساس روایات خداوند متعال بهشت و مافیها را مهریه حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داده است، ادامه داد: در زمان عقد حضرت زهرا و امام علی علیهماالسلام خداوند متعال بهشت و مافیها و شفاعت امت پیامبر را به حضرت زهرا (س) سپرده است و لذا شفاعت امت پیامبر روز قیامت با دختر نبی مکرم اسلام است و روز قیامت که خداوند به فاطمه (س) خطاب خواهد کرد وارد بهشت بشود ایشان از خداوند درخواست می‌کنند که امت پیامبر که در شادی‌های اهل بیت شاد بودند و در عزای آن‌ها اشک ریخته و عامل به بیانات حضرات معصومین بودند، را نیز با حضرت زهرا وارد بهشت بکند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha