یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
فیروزی دانشگاه امام رضا ع مشهد

حوزه/ مسئول گروه معارف اسلامی دانشگاه امام رضا(ع) مشهد بیان کرد: بدون تردید بزرگترین فرصت برای بهره مندی دیپلماسی علمی، برخورداری از وجود حضرت رضا(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، فیروزی عصر روز گذشته در سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: کشورمان، مدیون حضور عالم آل محمد(ص) است و فضای علمی امروز را نیز متاثر از هجرت مبارک تمدن ساز حضرت رضا(ع) می دانیم.

وی ادامه داد: در سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) بنا داریم فارغ از سخت گویی در ادبیات اهل بیت، به فضای روان تر و شیواتری در قاموس واژه ها دست پیدا کنیم تا بتوان سیره رضوی را مورد کنکاش و جستار علمی قرارداد.

مسئول گروه معارف دانشگاه امام رضا(ع) مشهد با اشاره به آثار حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در باب سیره رضوی، با بیان این که معتقدیم حضرت رضا(ع) مظهر علم و رافت هستند، به ضرورت تاسی از سیره این امام همام تأکید و تصریح کرد: آثار این عالم فرزانه، توسط مرکز رایانه ای و مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور تبدیل به نرم افزار جامع شده تا همه بتوانند دیدگاه ها را در عرصه علوم روز مورد مطالعه قرار دهند.

این پژوهشگر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ۲۳ آذرماه به عنوان روز مرجعیت و دیپلماسی علمی، بیان کرد: بدون تردید بزرگترین فرصت برای دیپلماسی علمی وجود حضرت رضا (ع) است و ما نسبت به تبیین شخصیت، منش و سلوک والای حضرت رضا(ع) در مجموعه های مختلف علمی، باید ورود جدی تر به مباحث در این حوزه، بخصوص در این کنگره داشت.

وی با اشاره به اینکه طبق بیان بزرگان علم، همه نیروها و قدرت ها، در هرکجا به توجه حضرت رضا(ع) محتاج هستند، خاطر نشان کرد: دوره آن حضرت، دوران بالندگی است چراکه شیعه را از رخوت درآوردند؛ بنابراین ما نیز می بایست نسبت به حضرت رضا (ع) نگاه تمدنی پیدا کنیم.

مسئول گروه معارف دانشگاه امام رضا(ع) تلاش پژوهشگران این کنگره را مصداقی از خدمت و خادمی دانست و با بین این که مقام معظم رهبری می فرمایند خادمی امام رضا(ع) افتخار من است، افزود: گاهی حتی خدمت غریبانه و گمنام به قصد علی بن موسی الرضا (ع) مصداق خدمت و خادمی پیدا می کند و برکات زیادی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha