جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
تقدیر از بیت مرجعیت

حوزه/ مسئول مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: آیت الله العظمی تبریزی، زبان‌زد همه علما و مراجع بود و همیشه به معنای واقعی کلمه به دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب می پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اکبری، مسئول مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با حضور در بیت مرحوم حضرت آیت‌الله تبریزی با حجت الاسلام والمسلمین جعفر تبریزی دیدار کرد.

رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ادامه به ابعاد مختلف شخصیت مرجع عالیقدر مرحوم حضرت آیت الله تبریزی پرداخت و گفت: پدر بزرگوار شما زبان‌زد همه علما و مراجع در مرجعیت بود و همیشه به معنای واقعی کلمه دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب می پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری دفاع از انقلاب و نظام را از ویژگی برجسته آیت الله تبریزی دانست و گفت: این مرجع عالیقدر در همه چهارشنبه‌ها یاد رزمندگان و شهدا را گرامیداشت و تاکید می کرد به همه علما که امروز بهترین فرصت است و باید از این فرصت در مسیر اعتلای کلمه حق گام موثر و مفید و ماندگار برداریم سفارش ویژه می‌کرد از انقلاب امام از شهدای عزیز وقتی نام می‌برد اشک در چشمانش جاری می شد.

رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با بیان خاطراتی از معظم له گفت: شخصیت بزرگواری مثل آیت الله تبریزی به ما یاد دادند که در عین حالی که به رسالت شخصی و فردی خود پایبند هستیم به مباحثی همچون ایثار، شهادت و فداکاری اهمیت دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری آگاهی، بصیرت و خبرگی در معارف الهی را از ویژگی طلاب و روحانیون ممتاز دانست و گفت: با همه دشمنی هایی که علیه روحانیت است اقبال مردم به روحانیت اقبال فطری است، با همه دشمنی ها و تبلیغات مسموم معاندین باز مردم تنها جایی که احساس امنیت و آرامش می کنند در کنار علما و بزرگان دین همچون شخصیت آیت الله تبریزی است.

رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم یکی از افتخارت این مرکز را خدمتگزاری به بیوت مراجع تقلید دانست و از بیوت مراجع تقلید به عنوان بیت الله و بیت النور یاد کرد و گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند چون آیت الله تبریزی از ایران دور بود و در نجف بود با انقلاب و نظام فاصله داشت تصور می کردند از نظام و انقلاب دور است، ولی از بسیاری علما و بزرگان که حتی در متن انقلاب بودن روشن تر بود چون آگاهی به مسائل داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه به جایگاه روحانیت در انقلاب پرداخت و گفت: اگر امروز آقای ما رهبر معظم انقلاب بالنده با همه دنیا مقابله می‌کند به خاطر روحانیت و حوزه است. این حوزه این سیادت را نباید از دست بدهد و باید بماند این موضوع چون حوزه مادر انقلاب است.

وی با بیان محوریت حوزه و روحانیت اظهار داشت: این علما بودند به عنوان اولین خاکریز بعد از امام پشت سر امام ایستادند و مردم را بسیج کردند، امام با این مردم با هدایت‌های روحانیت توانست انقلاب را به پیروزی رساند هدایت روحانیت باعث سرافرازی انقلاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری گفت: با حمایت همین روحانیت جریان سخت کردستان حل شد، به خاطر اینکه روحانیت به عنوان پشتیبانی اصلی امام و انقلاب بودند. باز هم با حمایت های این روحانیت که مردم را بسیج کرده بود توانست در دفاع مقدس پیروز باشد و در این جنگ سرفراز برگشتیم.

در پایان نیز با اهدا لوح تقدیر به حجت الاسلام والمسلمین جعفر تبریزی از بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله تبریزی تقدیر شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha