یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
هیئت

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه از برگزاری عزاداری خیابانی سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی شامگاه یکشنبه در نشست هیئات مذهبی ارومیه که در نمایشگاه کوچه های بنی هاشم ارومیه برگزار شد، با اشاره به برگزاری عزاداری خیابانی در روز شهادت حضرت زهرا (س) در این شهر، اظهار داشت: عزاداری خیابانی در روز شهادت حضرت زهرا (س) در خیابان امام(ره) ارومیه برگزار خواهد شد و هیئات مذهبی با مراجعه به تبلیغات اسلامی ارومیه ثبت نام کنند تا هماهنگی های لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: هر زمان هیئات مذهبی در مراسم دینی و ملی وارد میدان شدند افتخار آفرینی کردند و مسئولین امر نیز به این امر اذعان دارند؛ ما این مسئله را امسال در یوم العباس، پیاده روی جاماندگان اربعین، اجتماع امت رسول الله، حافظان حجاب و ... مشاهده کردیم و لذا از مسئولین هیئات مذهبی تقاضا داریم بیش از گذشته برای برنامه های وحدت محور تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه افزود: با همراهی و همکاری هیئات مذهبی بنا داریم نهضت قرآنی را در ارومیه راه اندازی کنیم و هر هیئت چهار نفر را به تبلیغات اسلامی معرفی کند تا دوره های لازم مربی گیری قرآنی برای آن ها برگزار شود.

وی اضافه کرد: هیئت محل تبیین و آموزش معارف قرآنی است و لازمه این امر وجود مربیان و افراد آشنا به قرائت، تجوید و تفسیر قرآن است و لذا تلاش خواهیم کرد جهش قرآنی را در ارومیه با همکاری هیئات مذهبی راه بیاندازیم.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به اشاره به لزوم تبیین جایگاه حضرت زهرا (س) و زن مسلمان در مراسمات دینی و ایام فاطمیه، گفت: قرآن کریم وقتی می خواهد انسان را معرفی کند نخست به مسئله مادر می پردازد و در داستان حضرت موسی (ع)، عیسی (ع ) و دیگر انبیای الهی این مسئله را می بینیم و لذا این مادر است که انسان و جامعه را می سازد.

وی افزود: دشمن امروز کانون گرم خانواده و در رأس آن مادر را نشانه گرفته است. ما سرمایه عظیمی چون حضرت زهرا (س) داریم و باید با صدای رسا و بلند این را به عالم اعلام و به عنوان الگوی خودمان و دنیا معرفی کنیم و بدانیم که دشمن امروز به دنبال معرفی الگوهای پوشالی و خطرناک به جامعه برای انحراف انسان هاست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در پایان تصریح کرد: دشمنان به قدرت تربیتی و انسان ساز بودن مادر در مکتب علوی و شیعه پی برده اند و به همین دلیل هم هجمه های خود را به این جایگاه مقدس بیش از پیش گسترش داده اند و لذا در ایام فاطمیه و دیگر مجالس دینی باید این مسئله برای مردم تبیین شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha