سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
مصلحی

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: در زمینه معرفی و تبیین دفاع مقدس و به ویژه عقبه خدمتگزاری روحانیت به نظام اسلامی و انقلاب، آنهم به نسل جوان باید بیش از پیش تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس امروز با حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در این دیدار توجه به مسأله جهاد را یکی از حرکت های مهم حال حاضر دانست و با بیان این که جمع آوری خاطرات بزرگان دینی در این عرصه در حال انجام است، ابراز کرد: حوزه علمیه خراسان نیز می بایست به موضوعات جهاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از منظر علمی همپای سازمان نشر و آثار ارزش های مشارکت روحانیت ورود کند.

وی با بیان این که دفاع حق هر کشوری است که به آن هجمه می شود اما قرار گرفتن صفت مقدس در کنار دفاع، با حضور ارزشمند و اثرگذار روحانیت در دوران جنگ تحمیلی محقق شد، به ضرورت بصیرت نسل جوان تاکید و عنوان کرد: نسل جدید حوزه علمیه خراسان می بایست با تجربیات دفاع مقدس به ویژه خصوصیت قداست آنان بیشتر آشنا شوند و در همین راستا، خاطراتی که حال حاضر از آن دوران تألیف و منتشر می شود، در کشورهای مختلف مورد مطالعه قرار می گیرد و تاثیر گذار است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان این که روحانیت در دوران دفاع مقدس بیشترین آمار تعداد افراد حاضر را در دست دارد و باید خاطرات آنان ثبت و ضبط شود، به جایگاه بلند روحانیت در دوران جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: این خاطرات باید به صورت کتاب و داستان تنظیم و آماده شود تا بتواند اثرگذاری خود را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان این که در زمینه معرفی دفاع مقدس و به ویژه عقبه خدمتگزاری روحانیت به نظام اسلامی و انقلاب، آن هم به نسل جوان امروز باید بیش از پیش تلاش در راستای جهاد تبیین صورت بگیرد، عنوان کرد: بررسی تاریخی این حضور پرشکوه و اثرگذاری معنوی و قداست روحانیت یک نیاز و ضرورت مهم است.

در ادامه این دیدار نیز حجج اسلام کاظمی و عیسی نژاد، درباره فعالیت های حوزه علمیه خراسان نسبت به امور مرتبط با انقلاب پرشکوه و دفاع مقدس در عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، اجرای کرسی های درس خارج با اهتمام به مسائل روز، متون درسی و کارگاه ها و کارویژه های فعال در عرصه انقلاب و نظام گزارشی را ارائه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی نژاد، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان نیز با اشاره به اهمیت معرفی شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه خراسان از آماده سازی سامانه ای برای این امر گفت که در آینده نزدیک آماده رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • روحانی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    پارسال دقیقا ده دی یک شونه تخم مرغ تو سامانه بازرگام خریدم چهل هزارتومان ،امسال همین روز خریدم ۸۵هزارتومان،قیکت گوشت قرمز تا پیازم. که خودتون میدونین ، موندیم بریم دم خونه رئیسی بخریم یا دم خونه احمدی نژاد